Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky budou pokračovat v odkladech splátek na individuální bázi. Ministryni financí potvrdily svou připravenost pomoci klientům postiženým pandemií

15.10.2020  |  Jan Bachura, zpráva České bankovní asociace
  


Obrázek: PenízeDnes ráno proběhlo avizované setkání zástupců bank s ministryní financí Alenou Schillerovou k tématu programů Covid III, Covid Invest, jakožto i splátkového moratoria, jehož se zúčastnili i ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.


Banky na dnešním setkání potvrdily ministryni financí svou připravenost řešit se svými klienty, kterým v říjnu skončí zákonný odklad splátek jejich úvěrů, případné potíže se splátkami vzniklé v důsledku koronavirové situace, a to individuální cestou a přístupem.

Kalkulačku půjček najdete zde

„Banky chtějí a jsou připraveny spolupracovat s klienty, kteří se dostanou do potíží se splátkami svých bankovních úvěrů individuálně. Individuální pomoc klientům je v mnoha případech efektivnější než plošné úlevy a nabízí se zde řada možných nástrojů, ať již jde o snížení měsíčních splátek, konsolidaci nebo odklad splátek. Je ale nutné, aby zejména individuální klienti své banky kontaktovali co nejdříve. Obrátí-li se klient na svou banku s žádostí o odklad či snížení splátek, banka žádost individuálně posoudí a s přihlédnutím k jeho finanční situaci se pokusí nalézt oboustranně přijatelné řešení, které mu umožní překlenout nepříznivé dopady současné situace. Banky pro tento účel disponují potřebnými nástroji i kapacitami,“ komentuje Tomáš Salomon, prezident České bankovní asociace.

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky úvěrů - zde


Banky již nyní finanční situaci svých klientů pečlivě sledují a v případě, že u úvěrovaného klienta detekují možný problém se splácením úvěru, samy jej kontaktují. „Je nicméně potřeba, aby klienti bankám šli naproti a v případě, že tuší, že by se mohli dostat se splácením do potíží, svou banku sami co nejdříve kontaktovali,“ apeluje Tomáš Salomon.

Banky situaci nepodceňují. Pro své klienty připravují speciální webové formuláře či komunikační rozhraní, skrze něž se na ně mohou obrátit ti z klientů, kteří se dostanou se splácením svých úvěrů do potíží. „První vlna koronaviru prověřila kapacitu a schopnost bank obdobnou situaci zvládnout. Banky byly, a to samy od sebe ještě před přijetím zákona o splátkovém moratoriu, v rámci jednoho měsíce schopny svým klientům poskytnout téměř 150 tisíc individuálně sjednaných odkladů splátek, popř. jiných vhodných řešení. Banky tedy prokázaly, že jsou schopny reagovat pružně a efektivně. Zároveň platí, že české banky jsou zdravé a silné, respektive dobře kapitálově vybavené, a tedy i připravené pomáhat naší ekonomice,“ doplňuje Tomáš Salomon.

Kalkulačku hypotečních úvěrů najdete zde

Podle údajů bank se však většina klientů bezproblémově navrací k řádnému splácení odložených úvěrů. Poptávku po prodloužení či obnovení plošného moratoria banky nezaznamenaly ani ze strany svých klientů. Naopak ti, kterým byl poskytnut odklad v rámci první covidové vlny na jaře v naprosté většině deklarují, že se v listopadu ke splácení svých úvěrů vrátí.

I přesto jsou banky připraveny svým klientům, kteří se dostanou do finančních problémů, pomoci a nabídnout jim řešení „na míru“. Zásadní ovšem je, aby klienti se svou bankou včas komunikovali.





      
  


Související články:
Zonky snižuje minimální vklad do Zonky Rentiéra. Na Zonky si klienti mohou půjčit více peněz na delší dobu

Všechny bankomaty Sberbank nově umožňují vklad hotovosti. Ve vkladomatech vítězí Komerční banka

Hypotéky dále zdražují. Banky zvyšují úrokové sazby hlavně u delších fixací

Direct pojišťovna vstupuje do světa autoslužeb

Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v březnu



všechny články
Dále v rubrice

Zonky snižuje minimální vklad do Zonky Rentiéra. Na Zonky si klienti mohou půjčit více peněz na delší dobu

Obrázek: Peníze Zonky snížilo minimální vklad do služby pro investory Zonky Rentiér z původních 50 tisíc na 10 tisíc Kč. Navíc si Zonky Rentiéra mohou zájemci nově sjednat také na pobočkách Air Bank. Zonky v březnu rovněž zvýšilo...

Všechny bankomaty Sberbank nově umožňují vklad hotovosti. Ve vkladomatech vítězí Komerční banka

Obrázek: Bankomat Sberbank modernizovala svoji bankomatovou síť. Všechny bankomaty byly nahrazeny vkladomaty s funkcí vkládání hotovosti v českých korunách. Klienti tak mohou kdykoliv nejen vybrat, ale i vložit peníze...

Hypotéky dále zdražují. Banky zvyšují úrokové sazby hlavně u delších fixací

Obrázek: Dům a procento Za uplynulý týden došlo ke změně hypotečních úrokových sazeb u Fio banky, Banky CREDITAS a Raiffeisenbank. Zatímco některé banky úrokové sazby u kratších fixací snížily, u delších fixací došlo k výraznému...

Direct pojišťovna vstupuje do světa autoslužeb

Obrázek: Direct pojišťovna Direct pojišťovna vstupuje do světa autoslužeb a nabídne vlastní autoservisy, které se zaměří na prodej nových i ojetých vozů a jejich servis a opravy po nehodách. První takový autoservis vzniká v Praze, další...

všechny články v rubrice










   
 
Nejlepší penzijní spoření roku 2020
Česká spořitelna - penzijní společnost
Banka Creditas


Nejlepší spořicí účet roku 2020
Hello bank!
Hello bank!




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz