Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky budou pokračovat v odkladech splátek na individuální bázi. Ministryni financí potvrdily svou připravenost pomoci klientům postiženým pandemií

15.10.2020  |  Jan Bachura, zpráva České bankovní asociace
  


Obrázek: PenízeDnes ráno proběhlo avizované setkání zástupců bank s ministryní financí Alenou Schillerovou k tématu programů Covid III, Covid Invest, jakožto i splátkového moratoria, jehož se zúčastnili i ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.


Banky na dnešním setkání potvrdily ministryni financí svou připravenost řešit se svými klienty, kterým v říjnu skončí zákonný odklad splátek jejich úvěrů, případné potíže se splátkami vzniklé v důsledku koronavirové situace, a to individuální cestou a přístupem.

Kalkulačku půjček najdete zde

„Banky chtějí a jsou připraveny spolupracovat s klienty, kteří se dostanou do potíží se splátkami svých bankovních úvěrů individuálně. Individuální pomoc klientům je v mnoha případech efektivnější než plošné úlevy a nabízí se zde řada možných nástrojů, ať již jde o snížení měsíčních splátek, konsolidaci nebo odklad splátek. Je ale nutné, aby zejména individuální klienti své banky kontaktovali co nejdříve. Obrátí-li se klient na svou banku s žádostí o odklad či snížení splátek, banka žádost individuálně posoudí a s přihlédnutím k jeho finanční situaci se pokusí nalézt oboustranně přijatelné řešení, které mu umožní překlenout nepříznivé dopady současné situace. Banky pro tento účel disponují potřebnými nástroji i kapacitami,“ komentuje Tomáš Salomon, prezident České bankovní asociace.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám najde nejvýhodnější hypotéku - zde


Banky již nyní finanční situaci svých klientů pečlivě sledují a v případě, že u úvěrovaného klienta detekují možný problém se splácením úvěru, samy jej kontaktují. „Je nicméně potřeba, aby klienti bankám šli naproti a v případě, že tuší, že by se mohli dostat se splácením do potíží, svou banku sami co nejdříve kontaktovali,“ apeluje Tomáš Salomon.

Banky situaci nepodceňují. Pro své klienty připravují speciální webové formuláře či komunikační rozhraní, skrze něž se na ně mohou obrátit ti z klientů, kteří se dostanou se splácením svých úvěrů do potíží. „První vlna koronaviru prověřila kapacitu a schopnost bank obdobnou situaci zvládnout. Banky byly, a to samy od sebe ještě před přijetím zákona o splátkovém moratoriu, v rámci jednoho měsíce schopny svým klientům poskytnout téměř 150 tisíc individuálně sjednaných odkladů splátek, popř. jiných vhodných řešení. Banky tedy prokázaly, že jsou schopny reagovat pružně a efektivně. Zároveň platí, že české banky jsou zdravé a silné, respektive dobře kapitálově vybavené, a tedy i připravené pomáhat naší ekonomice,“ doplňuje Tomáš Salomon.

Kalkulačku hypotečních úvěrů najdete zde

Podle údajů bank se však většina klientů bezproblémově navrací k řádnému splácení odložených úvěrů. Poptávku po prodloužení či obnovení plošného moratoria banky nezaznamenaly ani ze strany svých klientů. Naopak ti, kterým byl poskytnut odklad v rámci první covidové vlny na jaře v naprosté většině deklarují, že se v listopadu ke splácení svých úvěrů vrátí.

I přesto jsou banky připraveny svým klientům, kteří se dostanou do finančních problémů, pomoci a nabídnout jim řešení „na míru“. Zásadní ovšem je, aby klienti se svou bankou včas komunikovali.





      
  


Související články:
Poplatky bank se během září příliš nezměnily. Klienti České spořitelny si však od ledna za některé služby připlatí, lidé od 70 let naopak ušetří

Zonky spustilo novou mobilní aplikaci. Zrychlí vyřízení půjčky a zjednoduší investování

Produkt veřejnosti 2020 na Finparádě: Hlasujte pro váš oblíbený finanční produkt

Zájem o rekreační nemovitosti roste. Rekonstruovat je lze úvěrem ze stavebního spoření

Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v září. Jaké inovace v této oblasti banky provedly?



všechny články
Dále v rubrice

Poplatky bank se během září příliš nezměnily. Klienti České spořitelny si však od ledna za některé služby připlatí, lidé od 70 let naopak ušetří

Obrázek: Peníze Přinášíme vám pravidelný přehled o změnách poplatků u jednotlivých bank na českém trhu. V průběhu září došlo ke změně sazebníku poplatků u Fio banky, J&T Banky a Raiffeisenbank. Česká spořitelna...

Zonky spustilo novou mobilní aplikaci. Zrychlí vyřízení půjčky a zjednoduší investování

Obrázek: Pár s mobilním telefonem Společnost Zonky, poskytovatel nebankovních půjček, zmodernizovala a vylepšila svou mobilní aplikaci. Žadatelům umožní rychlejší vyřízení půjčky, díky automatizaci proto nyní ještě více zákazníků...

Produkt veřejnosti 2020 na Finparádě: Hlasujte pro váš oblíbený finanční produkt

Obrázek: Kalkulačka s penězi a autíčkem Finparáda.cz ve spolupráci s analytickou společností Scott & Rose bude již tradičně na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty roku za rok 2020. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci...

Zájem o rekreační nemovitosti roste. Rekonstruovat je lze úvěrem ze stavebního spoření

Obrázek: Chata Aktuální situace kolem pandemie koronaviru ještě více posiluje českou národní zálibu v chalupaření a pobytu v přírodě. Zároveň také díky nedostupnosti bydlení, roste obliba pořizování rekreačních objektů...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Vítěz žebříčku pojištění
Pojištění schopnosti splácet úvěry od BNP Paribas Cardif Poj
BNP Paribas Cardif Pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz