Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky budou pokračovat v odkladech splátek na individuální bázi. Ministryni financí potvrdily svou připravenost pomoci klientům postiženým pandemií

15.10.2020  |  Jan Bachura, zpráva České bankovní asociace
  


Obrázek: PenízeDnes ráno proběhlo avizované setkání zástupců bank s ministryní financí Alenou Schillerovou k tématu programů Covid III, Covid Invest, jakožto i splátkového moratoria, jehož se zúčastnili i ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.



Banky na dnešním setkání potvrdily ministryni financí svou připravenost řešit se svými klienty, kterým v říjnu skončí zákonný odklad splátek jejich úvěrů, případné potíže se splátkami vzniklé v důsledku koronavirové situace, a to individuální cestou a přístupem.

Kalkulačku půjček najdete zde

„Banky chtějí a jsou připraveny spolupracovat s klienty, kteří se dostanou do potíží se splátkami svých bankovních úvěrů individuálně. Individuální pomoc klientům je v mnoha případech efektivnější než plošné úlevy a nabízí se zde řada možných nástrojů, ať již jde o snížení měsíčních splátek, konsolidaci nebo odklad splátek. Je ale nutné, aby zejména individuální klienti své banky kontaktovali co nejdříve. Obrátí-li se klient na svou banku s žádostí o odklad či snížení splátek, banka žádost individuálně posoudí a s přihlédnutím k jeho finanční situaci se pokusí nalézt oboustranně přijatelné řešení, které mu umožní překlenout nepříznivé dopady současné situace. Banky pro tento účel disponují potřebnými nástroji i kapacitami,“ komentuje Tomáš Salomon, prezident České bankovní asociace.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spotřebitelských úvěrů, nejvýhodnější bankovní půjčky - zde


Banky již nyní finanční situaci svých klientů pečlivě sledují a v případě, že u úvěrovaného klienta detekují možný problém se splácením úvěru, samy jej kontaktují. „Je nicméně potřeba, aby klienti bankám šli naproti a v případě, že tuší, že by se mohli dostat se splácením do potíží, svou banku sami co nejdříve kontaktovali,“ apeluje Tomáš Salomon.

Banky situaci nepodceňují. Pro své klienty připravují speciální webové formuláře či komunikační rozhraní, skrze něž se na ně mohou obrátit ti z klientů, kteří se dostanou se splácením svých úvěrů do potíží. „První vlna koronaviru prověřila kapacitu a schopnost bank obdobnou situaci zvládnout. Banky byly, a to samy od sebe ještě před přijetím zákona o splátkovém moratoriu, v rámci jednoho měsíce schopny svým klientům poskytnout téměř 150 tisíc individuálně sjednaných odkladů splátek, popř. jiných vhodných řešení. Banky tedy prokázaly, že jsou schopny reagovat pružně a efektivně. Zároveň platí, že české banky jsou zdravé a silné, respektive dobře kapitálově vybavené, a tedy i připravené pomáhat naší ekonomice,“ doplňuje Tomáš Salomon.

Kalkulačku hypotečních úvěrů najdete zde

Podle údajů bank se však většina klientů bezproblémově navrací k řádnému splácení odložených úvěrů. Poptávku po prodloužení či obnovení plošného moratoria banky nezaznamenaly ani ze strany svých klientů. Naopak ti, kterým byl poskytnut odklad v rámci první covidové vlny na jaře v naprosté většině deklarují, že se v listopadu ke splácení svých úvěrů vrátí.

I přesto jsou banky připraveny svým klientům, kteří se dostanou do finančních problémů, pomoci a nabídnout jim řešení „na míru“. Zásadní ovšem je, aby klienti se svou bankou včas komunikovali.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




      
  





všechny články
Dále v rubrice

MONETA rozšiřuje Smart Banku o sekci s výhodami pro podnikatele

Obrázek: Pobočka MONETA Money Bank MONETA připravila pro živnostníky a podnikatele ve své mobilní aplikaci Smart Banka novou sekci s názvem Chytré služby a slevy. V té nově naleznou exkluzivní nabídku zaměřenou na podporu jejich podnikání – například cenové zvýhodnění na kurýrní služby...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Nový asistent v bance: Jak umělá inteligence zrychluje schvalování hypoték

Obrázek: Chytré bankovnictví Digitální bankovnictví zažívá revoluci, v jejímž čele stojí umělá inteligence. Technologie, kterou si spojujeme hlavně s chatboty, se stává klíčovým nástrojem, který přináší zásadní změny. Banky díky ní urychlují schvalování hypoték, efektivněji bojují proti podvodům...

Prázdniny zastavily pokles sazeb hypoték. Kolik banky aktuálně nabízejí?

Obrázek: Domy a vývojový graf Hypoteční sazby v červenci opět u některých bank mírně zamířily vzhůru a potvrdily rostoucí trend. Průměrná sazba nově sjednaných hypotečních úvěrů Swiss Life Hypoindex vzrostla na srpnových 5,05 %. Podívejte se, jaká je současná nabídka hypotečních...

všechny články v rubrice









   
 
PRESTO půjčka od UniCredit Bank
Úrok už od 4,49 % p.a.
UniCredit Bank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies