Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

ČSOB představila digitální asistentku Kate

16.2.2021  |  Jan Bachura, zpráva ČSOB
  


Obrázek: ČSOBKlienti ČSOB mohou využívat služby virtuální asistentky Kate. Nyní umí zajistit pojištění domácích mazlíčků a upozornit na konec platnosti platební karty. Funguje v mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB, v polovině roku se pak stane součástí nového mobilního bankovnictví ČSOB Smart. Virtuální asistentka Kate je společným projektem bankopojišťovací skupiny KBC.


„Unikátnost Kate podtrhuje i možnost ovládání hlasem, její velkou výhodou je, že výborně komunikuje v češtině,“ říká Michaela Průchová, tisková mluvčí ČSOB.

Aktuálně umí virtuální asistentka Kate zajistit pojištění domácích mazlíčků a také upozornit na blížící se expiraci platební karty včetně návrhu místa, kde si klient kartu vyzvedne. V nejbližší době bude Kate klienta upozorňovat na konec platnosti občanského průkazu a poradí mu, jak dále postupovat. Kate také zobrazí osvědčení o pojištění vozidla (tzv. zelenou kartu) a pomůže s další asistencí nebo umožní nastavení automatické splátky kreditní karty. Vedle toho bude umět zajistit zpětné volání z klientského centra a také upozorní na možnost aktivace věrnostního programu. Výhledově Kate zvládne většinu úkolů, kvůli kterým dnes lidé chodí do banky nebo otevírají internetové bankovnictví. Klientovi bude umět pomoci s platbami, zajistit nejrůznější typy pojištění nebo objednat spoření a investiční produkty. Kate však nebude jen čekat na pokyny. Sama se klientům ozve s nabídkou na míru nebo tipem, jak ušetřit, najde třeba levnějšího poskytovatele elektřiny. Seznam situací se bude postupně rozšiřovat.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde


„Letos plánujeme každý měsíc přinášet nejméně dvě nové služby. Záměrně je zatím možností méně, aby se Kate mohla učit a pružně přizpůsobovat. Průlomem bude její začlenění do našich mobilních aplikací Smart a CEB Mobile. V budoucnu bude Kate fungovat jako skutečný bankéř, s nímž se klient baví, a který ho zná,“  doplňuje Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro Inovace a Digital.

Služby virtuální nebo hlasové asistentky Češi nyní využívají zejména u služeb globálních technologických firem. Průzkum ČSOB ukázal, že 42 procent osob by si dokázalo obdobné služby představit i u bank

„S Kate vstupujeme do nové epochy naší strategie Digitálně a s lidmi, v níž je pro nás klient na prvním místě. Už několik let sledujeme postupný přechod zákazníků k pohodlným a bezpečným digitalizovaným službám, který je nyní navíc umocněný pandemií. Vstupní branou do banky se stále více stává mobil, o čemž svědčí meziroční růst mobilního bankovnictví o více než třetinu. Kate díky využití umělé inteligence vše posouvá na ještě vyšší úroveň. Pro svého uživatele se stane vždy pozornou průvodkyní a asistentkou, která mu bude šetřit čas a peníze a řešit s ním různé životní situace. Jednoduše řečeno, každý klient získá v digitálním světě výhody díky osobnímu přístupu,“ říká generální ředitel ČSOB John Hollows.

DoKapsy od ČSOB je multifunkční mobilní aplikace propojující svět nákupů, dopravy, mobilního placení a financí. V aplikaci lze mít platební karty, věrnostní kartičky různých obchodníků nebo využívat slevové akce. Ve vybraných městech je přes ni možné zaplatit za parkování a půjde z ní také objednávat jízdenky městské dopravy. Od konce loňského roku je aplikace otevřená široké veřejnosti.

Dva týdny s Anetou...



Před dvěma týdny spustila hlasového asistenta v češtině v mobilním bankovnictví rovněž Air Bank. Hlasovou asistentku Anetu klienti banky najdou v aplikaci My Air pro Android, již brzy by se však měla objevit i v aplikaci ve verzi pro iOS. Kromě pomoci s ovládání bankovního účtu klienta umí Aneta říct i vtip nebo nějakou zajímavost. O této novince jsme vás na Finparádě.cz podrobně informovali již v článku zde.

Za první týden využilo v aplikaci My Air virtuální asistentku Anetu 15 tisíc lidí. Celkem jí lidé položili přes 50 tisíc dotazů. Většina lidí (85 %) s virtuální asistentkou konverzuje hlasem, jen necelých 15 % lidí preferuje psaný chat.




      
  


Související články:
Aplikace DoKapsy od ČSOB nově nabízí zprávy z médií

Mobilní aplikace DoKapsy nově umožňuje klientům parkovat v Praze

ČSOB přidává novinky do mobilní aplikace DoKapsy

Aplikaci DoKapsy mohou využívat i neklienti ČSOB

ČSOB spustila novou mobilní aplikaci DoKapsy. Nahradila aplikaci NaNákupy



všechny články
Dále v rubrice

Bankovní identitu využilo už 1,1 milionu lidí. Kde ji lze využít a jaké jsou plány do budoucna?

Obrázek: Oko Digitální ověření totožnosti prostřednictvím bankovní identity využilo alespoň jednou už 1,1 milionu uživatelů na portálech veřejné správy a přes 220 tisíc lidí u více než stovky zapojených soukromých firem. Jaké banky a firmy...

Růst úrokových sazeb na spořicích účtech pokračuje. Kdo je jedničkou?

Obrázek: Peníze Přinášíme vám informaci o změnách úrokových sazeb na spořicích účtech. V uplynulém a současném týdnu úročení změnilo hned několik bank, a to konkrétně Air Bank, Česká spořitelna, Komerční banka, mBank...

Úsměv, prosím, zamávejte. I tak se bude platit v obchodech

Obrázek: Platba kartou Už žádné hledání peněženky nebo mobilu u pokladny. Nový způsob placení v kamenných obchodech si vystačí jen s úsměvem nebo mávnutím rukou. Prověřenou technologii používanou k odemykání chytrých telefonů obličejem...

Hello bank! rozdává klientům odměny. Jak získat až 2 800 korun?

Obrázek: Peníze Hello bank! doprovází své klienty při realizaci jejich větších plánů, ale i menších nákupů. Banka v současné době ke každé sjednané Hello půjčce přidá všem klientům navíc bonus v celkové výši až 2 500 korun a na online nákupy...

všechny články v rubrice










   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz