Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Klienti České spořitelny mohou reklamovat platbu v mobilní aplikaci

8.10.2021  |  Jan Bachura, zpráva České spořitelny
  


Obrázek: Mobil a notebookČeská spořitelna měsíčně eviduje v průměru okolo 2 500 reklamací, které se týkají plateb kartou. Jen od ledna do konce srpna letošního roku banka evidovala reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. Banka proto nyní klientům nově umožňuje reklamovat platební transakci přímo v mobilní aplikaci George na pár kliknutí. Zapojením robota, který část reklamací řeší automaticky, dokáže Česká spořitelna většinu reklamaci vyřešit do 48 hodin, a to včetně víkendů.


„Díky tomu, že lze nově reklamace kartových transakcí zadat přímo v mobilní aplikaci George, je celý proces podání stížnosti výrazně jednodušší a rychlejší. Klienti nemusí nikam volat, chodit na pobočku a sepisovat reklamační formulář. Nově umíme z mobilu klientům pomoci s reklamací platby kartou v situacích, kdy si není vědom toho, že by platbu kartou provedl nebo má potíže se domluvit s obchodníkem na dodání zboží, které si u něj objednal a zaplatil kartou. Do budoucna chceme přidat i možnost řešit reklamace za vícenásobné platby u jednoho obchodníka,” říká Jan Hailich, šéf platebních řešení v České spořitelně.

V loňském roce Česká spořitelna více než polovinu stížností uzavřela do druhého dne. Reklamace je buď uznána s tím, že do 48 hodin je klientovi vrácena částka zpět na běžný účet, nebo je reklamace zamítnuta. Od ledna do konce srpna letošního roku Česká spořitelna evidovala reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. Více než 50 % těchto reklamací bylo vyřešeno do 48 hodin.

Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Klienti především reklamují, že jim e-shop nedodal zaplacené zboží, nebo ho dodal ve špatné kvalitě, stejně tak patří mezi hlavní důvody reklamace platby kartou, o nichž se klient domnívá, že je neprováděl. Zatímco v případě nedodání zboží je většina reklamací uznána a klientům je platba za zboží vrácena do 48 hodin na základě služby chargeback, v případě reklamace plateb se často jedná o tzv. domácí zneužití karty, kdy například děti nebo partner nakoupí zboží bez vědomí klienta obvykle skrze eshopy, na nichž má klient automaticky uloženou platební kartu a které nevyžadují dvoufaktorové ověření platby.

„Pokud by klienti měli jakékoliv podezření, že došlo ke zneužití jejich platební karty a mohla by se na jejich účtu objevit další transakce, kterou nezadali, doporučujeme kartu vždy zablokovat a obrátit se na banku. V mobilní aplikaci si mohou klienti ihned nechat vytvořit úplně novou virtuální kartu, se kterou lze ihned začít platit u obchodníků i na internetu,” doplnil Jan Hailich.

Celkem Česká spořitelna v loňském roce klientům vrátila platby v objemu za více než 60 milionů korun, přičemž klient je vždy o výsledku reklamace informován e-mailem nebo telefonicky. Reklamace dosud klienti podávali prostřednictvím emailu, na pobočce nebo skrze telefonát na klientské centrum. Ze všech podaných stížností se více než polovinu daří úspěšně vyřešit. Nově při vyřizování stížností pomáhá bance robot, který dokáže vyřídit až pětinu stížností zcela automaticky.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,50 % p.a.více
Equa běžný účet - 0 Kč za výběr ze všech bankomatů doma i ve světěvíce
mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce
mKonto Business - účet pro podnikatele, který máte rádivíce
Stavební spoření od Buřinky - zhodnocení až 5,4 % ročněvíce



Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci



Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace.

Podle návštěvníků Finparády.cz má nejlepší mobilní aplikaci Equa bank, pro kterou hlasovalo celkem 35 návštěvníků, a to s průměrnou známkou 1,46 (k 7. 10. 2021, 16:00).

                  Obrázek: Smajlíci

Banka a mobilní aplikace
Air Bank - My Air
Banka CREDITAS - CREDITAS Banking
Česká spořitelna - George
ČSOB / Poštovní spořitelna - ČSOB Smart
Equa bank - Mobilní bankovnictví
Fio banka - Fio Smartbanking CZ
Hello bank! - Smartbanking
Komerční banka - Mobilní banka
mBank - mBank CZ
MONETA Money Bank - Smart Banka
Raiffeisenbank - Mobilní eKonto
Sberbank - Sberbank Online Mobile
UniCredit Bank - Smart Banking
Zdroj: Finparáda.cz


      
  


Související články:
Česká spořitelna umožňuje nákup zlatých slitků v mobilním bankovnictví

Mobilním telefonem platí již každý čtvrtý klient České spořitelny

Česká spořitelna rozšiřuje mobilní investování: nově lze přes mobil nakupovat podílové fondy

Cestovní pojištění lze nově sjednat v mobilní aplikaci George

Počet uživatelů mobilní aplikace George překročil jeden milion. Klienti mohou soutěžit o milion minut předplatného na Netflixu



všechny články
Dále v rubrice

Změny úrokových sazeb na spořicích účtech na začátku července. Jednička překvapí

Obrázek: Žebříčky Tuzemské banky na začátku července spustily další kolo zvyšování úrokových sazeb na spořicích účtech. Reagují tím na rozhodnutí České národní banky o zvýšení repo sazby, která aktuálně činí 7 procent. Ke změně úročení zatím...

Bez doteku. Česká spořitelna nabízí výběr hotovosti z bankomatu pouze pomocí QR kódu

Obrázek: Bankomat Česká spořitelna nově umožňuje bezdotykový výběr hotovosti z bankomatu pomocí QR kódu, u něhož klienti nemusejí k bankomatu přikládat platební kartu či mobilní telefon. Stačí se přihlásit do mobilního bankovnictví...

Nevíte, kam se vydat na výlet? Mobilní aplikace DoKapsy poradí

Obrázek: Muž s dalekohledem Prázdninové cestování může zpříjemnit další novinka v multifunkční aplikaci DoKapsy od ČSOB, která je zdarma přístupná klientům všech bank. Jde o novou službu Výlety, která aktuálně obsahuje přes 200 zajímavých tipů...

Chystáte se na dovolenou do zahraničí? Pozor na poplatky a směnné kurzy

Obrázek: Euro Po dvou covidových letech se letos téměř polovina Čechů chystá v létě na dovolenou do zahraničí. Před cestou je třeba zvážit, jak budeme na dovolené platit, co pro nás bude nejvýhodnější, jak se vyhnout zbytečným poplatkům...

všechny články v rubrice










   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz