Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Zájem o placení mobilem a hodinkami raketově roste

18.2.2022  |  Jan Bachura, zpráva mBank
  


Obrázek: Placení mobilemPočet klientů mBank, kteří provádějí transakce prostřednictvím nositelných zařízení, se během roku 2021 zvýšil o 50 procent. Podíl těch, kteří platí pomocí mobilního telefonu, vzrostl o 25 procent a množství klientů platících pouze klasickou plastovou kartou se dokonce o 9 procent snížilo. Vyplynulo to z dat mBank, která ve spolupráci se společností Mastercard svým klientům nedávno umožnila využívat službu Xiaomi Pay pomocí náramku Mi Smart Band 6 NFC. Data potvrzují, že právě platby nositelnou elektronikou jsou mezi klienty momentálním trendem.



Od listopadu minulého roku mohou klienti mBank platit i prostřednictvím Xiaomi Pay. Stačí jim k tomu náramek Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC, který je mezi klienty oblíbený díky jeho chytrým funkcím, jako je například monitorování sportovních aktivit, spánku či celkového zdraví, a také pro jeho cenovou dostupnost. Do portfolia dlouhodobě fungujících moderních platebních služeb Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay tak klientům přibyla další alternativa, jak platbu uskutečnit pohodlně, rychle, jednoduše a bezpečně. Právě to jsou atributy, které klienti při platbách nositelnými zařízeními nejvíce oceňují.

„Nejvyšší podíl klientů mBank, kteří k platbám využívají nositelná zařízení, je ve věkové kategorii 27 až 36 let s bydlištěm v Praze, kde se toto číslo blíží 7 %. Celkově ve využívání tohoto typu plateb převažují muži nad ženami, a to v poměru 60:40. Zajímavostí je, že ve skupině 19 až 26 let je poměr mužů a žen téměř vyrovnaný, s přibývajícím věkem se ale výrazně mění ve prospěch mužů. Ve věkové kategorii 57 až 66 let je to již 67:33,“ upřesňuje Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Rozdíl v platbách plastovou kartou a nositelnou elektronikou u nejčastěji zastoupených obchodníků je vidět zejména ve dvou kategoriích. Porovnání dvaceti nejzastoupenějších obchodníků ukázalo, že při platbách hodinkami nebo náramky se na prvních příčkách objevují hobby markety a čerpací stanice. To je možné vysvětlit převahou uživatelů – mužů, kteří právě tyto obchody navštěvují ve vyšší míře.

V případě plastové karty klienti mBank utratí v průměru částku 531 Kč, zatímco se Xiaomi Pay aktuálně realizují platbu ve výši přibližně 364 Kč.

„V porovnání s jinými druhy plateb je průměrná částka utracená nositelnou elektronikou nižší. Z toho vyplývá, že klienti tento způsob platby využívají častěji pro platbu nižších sum, v jejichž případě některé konzervativnější skupiny stále volí spíše hotovost,“ dodává Michal Staněk.

Službu Google Pay na tuzemském trhu nabízejí všechny banky kromě Trinity Bank, která však zatím k běžnému účtu nevydává ani platební kartu. Službu Apple Pay potom v současné době nabízí většina bank na trhu, aktuálně ji nenabízí pouze Expobank, Sberbank a Trinity Bank.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více



Jaké banky podporují placení mobilem a chytrými hodinkami?



Následující tabulka uvádí přehled toho, u jakých bank na českém trhu lze platit pomocí mobilního telefonu či chytrých hodinek, a to pomocí služeb Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay.

Banka Google Pay
Apple Pay Garmin Pay Fitbit Pay
Air Bank ANO ANO ANO ANO
Banka CREDITAS ANO ANO ANO NE
Česká spořitelna ANO ANO ANO ANO
ČSOB ANO ANO ANO NE
Equa bank ANO ANO NE NE
Expobank ANO NE NE NE
Fio banka ANO
pouze Mastercard a Maestro
ANO
pouze Mastercard a Maestro
ANO
pouze Mastercard a Maestro
ANO
pouze Mastercard a Maestro
Hello bank! ANO ANO NE NE
J&T Banka ANO ANO NE NE
Komerční banka ANO ANO ANO ANO
mBank ANO ANO ANO ANO
MONETA Money Bank ANO ANO ANO ANO
Poštovní spořitelna ANO ANO ANO NE
Raiffeisenbank ANO
pouze Mastercard
ANO
pouze Mastercard
ANO
pouze Mastercard
ANO
pouze Mastercard
Sberbank ANO
pouze Visa
NE NE NE
Trinity Bank NE NE NE NE
UniCredit Bank ANO ANO NE NE
Zdroj: Scott & Rose, stav k 17. 2. 2022

ČSOB má i vlastní mobilní aplikaci pro placení mobilem s názvem DoKapsy, která nahradila původní aplikaci NaNákupy.

Raiffeisenbank má i vlastní mobilní aplikaci pro placení mobilem s operačním systémem Android s názvem RaiPay (pouze pro Mastercard), kterou klienti mohou stále využívat.

Sberbank plánuje spustit službu Apple Pay v průběhu letošního roku.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?

Obrázek: Hodiny a peníze I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...

Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026

Obrázek: Spořicí prasátko a peníze Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...

Kdo nabízí nejlepší Dlouhodobý investiční produkt? Raiffeisenbank spouští poradenství a míří nahoru

Obrázek: Investiční poradenství Raiffeisenbank pokračuje v rozvoji svých digitálních investičních služeb a do aplikace Raiffeisen Investice nově přidává investiční poradenství. Díky této službě získají klienti možnost nechat si doporučit vhodné produkty podle svých investičních cílů, zkušeností a vztahu k riziku...

Kyberpodvodníci útočí před Vánoci: MONETA varuje před „červí dírou“ i falešnými e-shopy

Obrázek: Kyberbezpecnost_hacker Předvánoční období láká k online nakupování a bohužel také k vyšší aktivitě kyberpodvodníků. MONETA každoročně sleduje nárůst falešných e-shopů i podvodných dopravců. Nově se navíc objevuje sofistikovaná forma karetního útoku známá jako „červí díra“...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies