Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

UNIQA pojišťovna zrychlila výplatu pojistného plnění při úrazu

27.7.2022  |  Jan Bachura, zpráva UNIQA pojišťovny
  


Obrázek: UNIQA pojišťovnaUNIQA pojišťovna zavedla v zájmu zjednodušení a urychlení vyřízení pojistné události pro klienty nový proces proplácení škod z připojištění denního odškodného za dobu léčení úrazu. U vybraných diagnóz tak klient obdrží pojistné plnění hned po předložení první lékařské zprávy o vzniku úrazu.


Škoda z připojištění denního odškodného za dobu léčení úrazu je tak vlastně vyřízena a proplacena již během léčení úrazu. V minulosti klient vždy předkládal léčebnou dokumentaci pojišťovně až po ukončení léčení a na základě toho obdržel pojistné plnění podle smlouvy. Nyní stačí v řadě případů poskytnout pojišťovně kompletně vyplněné hlášení události s lékařskou zprávou potvrzující datum prvního ošetření, diagnózou a okolnostmi vzniku úrazu. Podle data prvního ošetření postiženého se následně podle oceňovacích tabulek UNIQA pojišťovny určí celá maximální doba léčby dané diagnózy a vypočtené pojistné plnění je neprodleně uhrazeno klientovi. Ten má tak finanční prostředky k dispozici ihned a může je využít i k okamžitému řešení nezbytných potřeb, zatímco například běžné nemocenské dávky dostane až s odstupem.

Okamžité vyřízení pojistného plnění z pojištění denního odškodného za dobu léčení úrazu se vztahuje na některá zranění s typickým průběhem léčby, například na zlomeniny, ztrátu zubů úrazem, popřípadě kvůli nutné extrakci, lehčí řezné rány, chirurgické odstranění cizích těles v těle, popáleniny a další diagnózy. U těchto událostí, nejsou-li doprovázeny od počátku komplikacemi nebo jinými doprovodnými potížemi, anebo nerozhodne-li likvidátor UNIQA pojišťovny jinak, lze využít okamžitého vyřízení po prvním oznámení škody s dokladem od lékaře. Klient by měl využít on-line hlášení škody s nahráním příslušné zprávy od lékaře, uvedením svého kontaktního e-mailu a čísla bankovního účtu, kam má být pojistné plnění poukázáno.

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Dojde-li během léčby ke změně nebo doplnění diagnózy a je-li další nová diagnóza ohodnocena v oceňovacích úrazových tabulkách UNIQA pojišťovny vyšším počtem dnů, lze na základě žádosti klienta a doložení lékařské zprávy vyšší pojistné plnění doplatit.

Nový způsob likvidace škody zapadá do komplexu opatření zaměřených na proklientské zjednodušení procesu a urychlení výplaty plnění UNIQA pojišťovny, a to v duchu strategie UNIQA 3.0. Redukuje se množství dokládané dokumentace od klienta. Pro tento účel stačí nyní jediné oznámení s potvrzením diagnózy od ošetřujícího lékaře. Interně je zpracováno hned, takže pojistné plnění může odejít klientovi třeba hned druhý den. Tímto procesem se vyřídí aktuálně několik stovek škod měsíčně. Přispělo to k meziročnímu zkrácení průměrné doby likvidace škody v tomto druhu připojištění o 13,2 dne. To současně uvolňuje kapacitu odborných pracovníků UNIQA pojišťovny pro ještě efektivnější řešení složitějších pojistných událostí, jejichž zpracování rovněž zrychluje.

„Strategie UNIQA 3.0 přináší jasnou vizi: UNIQA má ambici být více než jen běžná pojišťovací společnost. Naším cílem je být poskytovatelem služeb pro lepší život a podporovat zdraví a prosperitu klientů. Zákazník a jeho zájmy jsou v centru veškeré pozornosti. Tento přístup, kdy klient může obdržet bez byrokratického dokládání různých dokumentů pojistné plnění hned, ukazuje reálný příklad takové služby. Současně přesvědčí klienta, že svoji důvěru vložil ve správného partnera,“ říká Helena Radovanská, ředitelka vývoje retailových produktů a cenotvorby UNIQA.




      
  


Související články:
Požáry v turistických destinacích. Jak může pomoct cestovní pojištění?

Cestování na dovolenou se psem

Žebříček cestovního pojištění v červnu

Cyklisti versus pojištění

Vodáci versus pojištění



všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Air Bank rozšířila nabídku pro dětské klienty. Běžný účet v mobilu a nový spořicí účet

Obrázek: Air Bank Klienti Air Bank mohou nově pro své děti od 8 do 14 let věku sjednat běžný účet přímo v mobilní aplikaci My Air. V ní pro ně mohou rovněž zažádat o platební kartu či nálepku, nastavit pravidelné kapesné, propojit běžný účet...

Nová banka v Česku nebude úplně nová, ale naopak na trhu působí již 31 let

Obrázek: Pobočka Expobank Od 4. října se Expobank CZ přejmenuje na Max banku. Rebranding je formálním zakončením prodeje Bance CREDITAS, potažmo investiční skupině CREDITAS. Nová banka bude pokračovat ve strategii původní banky a nabídne klientům...

Mobilní aplikaci od ČSOB používá již 1 milion klientů. Ohodnoťte tu vaši

Obrázek: Mobil Mobilní aplikaci s názvem ČSOB Smart již používá milion aktivních klientů ČSOB. Uživatelé mobilního bankovnictví tak počtem poprvé převýšili klienty internetového bankovnictví. Ještě koncem roku 2019 přitom bankovní aplikaci...

všechny články v rubrice










   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz