Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Poškození, zpoždění či ztráta zavazadel. Jak pomůže pojištění?

12.8.2022  |  Jan Bachura, zpráva ERV Evropské pojišťovny
  


Obrázek: KufrAktuální chaos na letištích se promítá i do škod spojených se zavazadly. Podle dat ERV Evropské pojišťovny vzrostl oproti stejnému období roku 2019 počet škodních událostí kvůli zpoždění, ztrátě nebo poškození zavazadel o 58 procent, zatímco lidí do zahraničí vyrazilo jen o třetinu více. Důvodem jsou mimo jiné chybějící stovky tisíc pracovníků palubního i pozemního personálu na mezinárodních letištích. Až dvě třetiny letů tak nabírají velká zpoždění nebo dokonce ani neodstartují. Situaci dále zhoršují stávky dopravců a personálu.


„Kvůli rostoucímu počtu zpožděných či ztracených zavazadel aktuálně sledujeme výrazně zvýšenou poptávku po pojištění, které tato rizika kryje,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny s tím, že pojištění zpoždění zavazadel obsahují již základní varianty cestovního pojištění.

Využít ho lze v situaci, kdy klientovi nedorazí včas zavazadla do jeho destinace. Klient má pak po určitém čase nárok na nákup náhradních osobních věcí, které pojišťovna uhradí.

„Současně evidujeme i zvýšenou poptávku po připojištění situací spojených s letem, jako například úpadek leteckého dopravce nebo odškodnění při zpoždění nebo zrušení letu, které pro naše klienty zajišťuje společnost Click2Claim,“ doplňuje Vlastimil Divoký.

Obecně však platí, že v případě zpožděných či zrušených letů je nutné kontaktovat samotné aerolinky, protože ony klientům nedodaly službu v objednané kvalitě a mají tak na starost i řešení celé situace.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Jak postupovat při hlášení škody ze zpoždění zavazadel



Při hlášení škody je zapotřebí předložit letenku či jiný cestovní dokument, písemný doklad od leteckého dopravce s uvedením důvodu a délky zpoždění zavazadel a účty za nákup nezbytných náhradních věcí.

„Nárok na plnění klientům vzniká, pokud se odbavená zavazadla zpozdí o více než 12 hodin po příletu do zahraničí. Za každých 12 hodin pak pojišťovna uhradí výlohy na nákup nezbytných náhradních věcí až do výše limitu konkrétní pojistky, nejčastěji se jedná o 10 nebo 20 tisíc korun,“ popisuje Vlastimil Divoký.

Cestovní pojištění myslí i na osobní věci



Dalším pojištěním, které chrání zavazadla, je pojištění osobních věcí. To se vztahuje na situace, kdy dojde k odcizení či poškození osobních věcí klienta. Při krádeži je potřeba situaci nahlásit místní policii a následně informovat asistenční službu pojišťovny. V případě poškození či krádeže osobních věcí v ubytovacím zařízení je nutné si od jeho provozovatele vyžádat písemní potvrzení. Při vykradení auta je zapotřebí potvrzení policie o zabezpečení vozidla a jeho poškození při násilném vniknutí.

„Okolnosti vzniku škody je vždy nejlepší zdokumentovat pořízením fotografií. Při hlášení škody pak přiložte kopie účtů za věci, za které požadujete náhradu,“ vysvětluje Vlastimil Divoký a dodává: „Ze zákona platí tříletá lhůta, během které lze škodu nahlásit. Klienti tak mají dostatek času na vyřízení celé události.“

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,60 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 6 % ročněvíce



      
  


Související články:
Pojišťovny zrychlují výplatu pojistného plnění

Daňové přiznání: Co vše si můžete odečíst a kde ušetřit?

Kooperativa pojišťovna spustila nový klientský portál

Většina domácností je podpojištěných. Pojištění aktualizujete, radí odborníci

Allianz pojišťovna poskytuje slevu na cestovní pojištění



všechny články
Dále v rubrice

Pojišťovny zrychlují výplatu pojistného plnění

Obrázek: Auto Pillow pojišťovna a UNIQA pojišťovna oznámily zrychlení procesu vyřizování pojistných událostí a výplaty pojistného plnění. U Pillow pojišťovny se jedná o on-line prohlídku škody způsobené v rámci pojištění vozidla...

Daňové přiznání: Co vše si můžete odečíst a kde ušetřit?

Obrázek: Daňové přiznání Řádný termín pro podání daňového přiznání je letos 3. dubna 2023. Na jaké odečitatelné položky či slevy na dani byste neměli při jeho vyplňování zapomenout? Daňový základ si můžete snížit například díky penzijnímu spoření...

Kooperativa pojišťovna spustila nový klientský portál

Obrázek: Kooperativa pojišťovna Kooperativa pojišťovna spustila začátkem prosince 2022 novou Klientskou zónu, která nahradila původní Kooportál. Nová aplikace byla vyvinutá na přání klientů a klientských poradců. Co nabízí...

Většina domácností je podpojištěných. Pojištění aktualizujete, radí odborníci

Obrázek: Dům Ceny rezidenčních nemovitostí se dlouhodobě výrazně zvyšují. Jen v samotné Praze došlo v horizontu tří let ke zdražení jednoho metru čtverečního o 44 procent. Ruku v ruce s tím však zapomínáme na jednu důležitou věc...

všechny články v rubrice










   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz