Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Víte, co je platební brána?

7.10.2022  |  Komerční článek
  


Obrázek: Platba kartouMožná jste někde tento termín zaslechli, nebo vám o něm povídal kolega v práci. Pokud provozujete internetový obchod nebo chcete přijímat platby kreditní kartou na webu, budete ale takovou platební bránu určitě potřebovat. V tomto článku vám představíme platební brány a podíváme se na jejich výhody.



Co je platební brána



Mnoho majitelů firem je zmateno, co přesně tato technologie představuje. I vy patříte k těm, které zajímá, co je platební brána a jak funguje? Platební brána je mechanismus, který načítá a přenáší platební informace od zákazníka na bankovní účet obchodníka. Jejím úkolem je zachytit údaje, zajistit, aby byly k dispozici finanční prostředky, a nechat obchodníka zaplatit.

Online platební brána je cloudový software, který spojuje zákazníka s obchodníkem. Osobně je to software zabudovaný do systému prodejního místa (POS) nebo čtečky karet, který zpracovává transakci, když držitel karty použije svou kartu k platbě.

Jak fungují platební brány



Proces používání platební brány zahrnuje několik subjektů. V prvé řadě zde máme obchodníka, který se snaží prodat své zboží, zákazníka, který nákup provádí a používá platební bránu, ale také zde máme obě banky zapojené do transakce. V praxi tedy proces použití platební brány vypadá asi takto:
  • Obchodník: Obchodník nebo jakákoli osoba uskutečňuje prodej.
  • Držitel karty: Zákazník provádějící nákup.
  • Vydávající banka: Je bankovní instituce vydávající kartu, která vede účet zákazníka, a to buď účet kreditní karty, nebo běžný účet spojený s debetní kartou.
  • Karetní schémata: Kreditní kartové společnosti, které spravují karty, například Visa, Mastercard nebo American Express.
  • Akviziční banka: Banka, která vede účet obchodníka a obdrží platbu od zákazníka provedenou skrze platební bránu

Navigujte se procesem platby



Samozřejmě před tím, než si platební bránu pořídíte, nebo než se například odhodláte pro její použití při vašich nákupech, je dobré vědět, jak přesně funguje. V prvé řadě se nakupující (držitel platební karty) rozhodne pro provedení nákupu a klikne na “zaplatit” na webu prodejce.

Poté se rozjíždí mechanismus, kdy je ve vaší bance ověřeno, že máte dostatek financí pro zaplacení nákupu. Platební brána následně odešle zašifrované informace o kartě společnosti (např. Visa), aby došlo ke zpracování platby. Ta následně zašle informace zpět k obchodníkovi, aby došlo k dokončení transakce. Platební brána pak uvědomí vaši banku, aby poskytla požadované informace a proběhne tak platba.

Typy platebních bran



Existují tři hlavní typy platebních bran, se kterými se můžete setkat. Prvním typem jsou přesměrovávací platební brány, které jednoduše přenesou zákazníka ke zpracovateli plateb, který transakci zpracuje. Hostované platební brány znamenají, že zákazník provede nákup na vašich webových stránkách nebo ve vaší prodejně a platební informace se odešlou ke zpracování na servery poskytovatele platebních služeb.

Poslední typ, samostatně hostované platební brány, jsou v podstatě platby na místě, kdy celá transakce probíhá na serveru obchodníka. To znamená, že si můžete vytvořit vlastní platební bránu hostovanou na vlastních serverech. Díky tomu můžete mít plnou kontrolu nad zkušenostmi zákazníků během transakce, ale musíte nést břemeno zabezpečení vy sami, nikoli na poskytovatele plateb třetích stran.

Proč potřebujete platební bránu?



Platební brány jsou nezbytné pro každou firmu, která chce přijímat platby online a kreditními kartami. Tato technologie zajišťuje oběh finančních údajů potřebným subjektům pro autorizaci plateb a přesun peněz od zákazníka k obchodníkovi. Je to tak skvělý nástroj, jak udělat váš online business přístupnější a populárnější, nebo si zajistit vyšší tržby.


      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde




všechny články
Dále v rubrice

Češi přesouvají platby do digitálu. S bezhotovostní revolucí roste ale i počet podvodů

Obrázek: Placení digitalizace Bezhotovostní platby se v České republice staly standardem a jejich význam stále roste. Podle aktuálního průzkumu je dnes již 59 % plateb realizováno bezhotovostně, zatímco hotovost představuje pouze 41 %. S rostoucí oblibou digitálních plateb však bohužel...

Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka, mBank...

Banky loví nové klienty mezi dětmi a studenty. Nabízejí tisíce i dárky

Obrázek: Hodiny a peníze V září přicházejí banky s novými finančními odměnami, slevami i různými soutěžemi pro nové i stávající klienty. Co zajímavého pro své klienty banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních akcí, které banky v září nabízejí...

MONETA rozšiřuje Smart Banku o sekci s výhodami pro podnikatele

Obrázek: Pobočka MONETA Money Bank MONETA připravila pro živnostníky a podnikatele ve své mobilní aplikaci Smart Banka novou sekci s názvem Chytré služby a slevy. V té nově naleznou exkluzivní nabídku zaměřenou na podporu jejich podnikání – například cenové zvýhodnění na kurýrní služby...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies