Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Česká spořitelna umožňuje ověření bankéře po telefonu. Zabrání podvodným telefonátům

26.10.2022  |  Jan Bachura, zpráva České spořitelny
  


Obrázek: MobilČeská spořitelna umožňuje klientům, aby si prostřednictvím mobilní aplikace George klíč ověřili, že jim skutečně volá bankéř. Banka novou metodu spustila již před několika měsíci v rámci pilotního provozu, nyní je dostupná již na všech kontaktních centrech. Česká spořitelna zároveň navázala na dubnovou kampaň #bezpečnáspořka zaměřenou na kyberbezpečnost.



Klienti České spořitelny si mohou při telefonních hovorech s bankéřem ověřit, že se jedná o skutečného zaměstnance banky. Během hovoru stačí bankéře vyzvat, aby zaslal klientovi do aplikace George klíč push notifikaci, ve které je informace o jménu bankéře, jeho telefonním čísle a také uveden unikátní 4místný kód, který na vyzvání klienta bankéř následně přečte. Takzvané vzdálené ověření bankéře již Česká spořitelna otestovala během několika posledních měsíců při hovorech z pobočkové sítě, kontaktního centra v Prostějově či Ostravě, nyní ho spouští na všech externích call centrech, které banka využívá.

„Vzdálené ověření bankéře je skvělým nástrojem v boji proti podvodným telefonátům, které se v meziročním srovnání více než dvojnásobily. V pilotním provozu, kdy jsme nástroj proti vishingu vyzkoušeli při hovorech z klientského centra v Prostějově, si možnost ověření bankéře vyzkoušelo v průměru 20 tisíc klientů měsíčně. Věříme, že vzdálené ověření bankéře pomocí George klíče se postupně stane standardním krokem v průběhu každého hovoru,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George a má na starost rozvoj aplikace George klíč.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde


Vzdálené ověření bankéře podle Pohanky významně přispěje v boji proti různým formám phishingových a vishingových útoků, kdy zpravidla klienty kontaktuje neznámý útočník, vydávající se za zaměstnance České spořitelny, a snaží se z klienta vylákat přihlašovací a bezpečnostní údaje k internetovému bankovnictví (přihlašovací jméno, heslo a datum narození) nebo údaje k platební kartě klienta (číslo karty, platnost, PIN ke a trojmístný kód uváděn na zadní straně karty). Následně klienta přesvědčí, aby předal bezpečnostní kódy z SMS nebo potvrdil operaci v aplikaci George klíč.

Aplikaci George klíč pro bezpečné přihlašování do internetového bankovnictví či potvrzování platby kartou na internetu využívá již více než 1,9 milionu klientů. Díky ní se lze spojit s klientským centrem, spravovat zařízení, na kterých lze George klíč používat, stejně tak zkontrolovat úroveň zabezpečení mobilního zařízení.

Česká spořitelna zároveň navázala na dubnovou kampaň #bezpečnáspořka zaměřenou na kyberbezpečnost a od října v ní pokračuje zejména v on-line médiích. Cílem kampaně je představit užitečné nástroje, které pomáhají k ochraně financí. Na pobočkách jsou rovněž k dispozici bankéři, kteří klientům pomohou s nastavením mobilního bankovnictví George a bezpečnostní aplikací George klíč, a zároveň jim poradí, jak mít osobní data v bezpečí, jak bezpečně platit nebo jak si dávat pozor na phishing a další podvody na internetu.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 3,80 % p.a.více
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,1 % p.a. u ročního vkladuvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více



Ohodnoťte váš běžný účet

Máte sjednaný běžný účet? Vyjádřete pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost právě s vaším běžným účtem. Hodnotit můžete ZDE.
 
Obrázek: Smajlíci


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Hypotéky v červenci nečekaně zdražily

Obrázek: Pokles sazeb hypoték První prázdninový týden přinesl zájemcům o hypotéku nečekané procitnutí. Po dvou měsících totiž index Swiss Life Hypoindex citelně vzrostl o desetinu procentního bodu a vrátil se tak nad pětiprocentní hranici. Podívejte se, jaká je současná nabídka hypotečních...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Banky modernizují služby: Fio zvyšuje limity, Raiffeisenbank vylepšuje mobilní bankovnictví

Obrázek: Moderní bankovnictví V červenci přicházejí dvě banky s praktickými novinkami, které zjednoduší každodenní správu financí. Fio banka navýšila limity pro vklady do svých bankomatů až na 350?000?Kč za den, zatímco Raiffeisenbank přichází s vylepšením své mobilní aplikace...

Jak si vedou penzijní fondy v létě? Nová data ukazují rozdíly mezi fondy

Obrázek: Spořící důchodce Doplňkové penzijní spoření je finančním produktem zajištění na stáří, který podporuje stát nejen daňovou úlevou, ale i státním příspěvkem. Na penzijní spoření navíc mohou přispívat i firmy svým zaměstnancům. Jaký je aktuální žebříček penzijních společností...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies