Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Fio bankovní identita funguje nově i pro komunikaci s firmami

16.5.2023  |  Tomáš Smetana, zpráva Fio banka | foto: Finparáda.cz
  


Obrázek: Logo Fio banka Klienti Fio banky mohou využívat Bank iD i pro komerční subjekty. Ušetří tak čas nejen při jednání s úřady, ale třeba i při komunikaci se zdravotními pojišťovnami nebo poskytovateli energií.


Fio banka spustila službu bankovní identity v loňském roce jako jednoduchý a bezpečný způsob, jak využít online služby státu. Nyní mohou klienti stejným způsobem přistupovat i ke službám soukromých firem. V současné době je do Bank iD zapojeno více než 150 komerčních subjektů, a to z oblasti zdravotnictví, energií, telekomunikací a dalších. Elektronickou identitu navíc lidé využijí nejen v online prostředí, ale i ve reálném světě, kde umožňuje nonstop nakupování v některých prodejnách se samoobslužným provozem.

Fio bankovní identitu má nyní aktivní přes 600 tisíc klientů, využilo ji téměř 70 tisíc z nich. Zájem rostl nejvíce v souvislosti s podáváním daňového přiznání, jednorázovým příspěvkem na děti nebo žádostmi o voličské průkazy. V celkovém souhrnu dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější služby Portál občana a ePortál ČSSZ. V letošním roce se projevil silný vliv povinných datových schránek pro OSVČ a další subjekty, kterým bankovní identita přináší možnost jednoduššího přihlašování.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde


„Bankovní identita je nejrozšířenějším prostředkem elektronické identifikace občanů v České republice a způsobů jejího využití rychle přibývá. Jsme proto rádi, že ji můžeme klientům nabídnout v celé šíři. Zároveň do budoucna plánujeme využít její výhody i z druhé strany a umožnit jejím prostřednictvím zájemcům o naše služby opět o něco pohodlnější zakládání účtů,“ komentuje novinku a další plány obchodní ředitel Jan Bláha.

Bankovní identitu může pro ověřování totožnosti a přihlašování nebo pro zaručené podepisování v online prostředí využívat více než 6 milionu klientů elektronického bankovnictví u zatím osmi bank, a to Air Bank, České spořitelny, ČSOB, Fio banky (pouze portály státní správy), Komerční banky, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank. Zatím jen pro komunikaci se státem ji nabízejí Creditas a UniCredit. Další banky zatím BankID nemají, o jejím zavedení ale mluví mBank.

Bankovní identita je digitální ověření identity uživatelů poskytované bankami. Funguje v celé řadě zemí, u nás pod značkou BankID. Od ledna 2021 mohou klienti českých bank používat svou bankovní identitu pro přihlašování ke službám státu, od června 2021 se mohou prokazovat svou bankovní identitou i u soukromých firem.



      
  


Související články:
Fio banka vylepšila mobilní aplikaci

Žebříček podnikatelských účtů v prosinci

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Fio banka umožňuje digitalizovat i Visa karty

Žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů v září



všechny články
Dále v rubrice

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Cena veřejnosti Finparáda.cz ve spolupráci s analytickou společností Scott & Rose bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2023. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Útraty Čechů v zahraničí meziročně vzrostly téměř o čtvrtinu. Kde Češi utráceli nejvíce?

Obrázek: Bankovky a mince Na dovolenou k moři nebo jen na skok do sousední země nakoupit. Češi i letos utráceli v zahraničí, a to dokonce o 23 % více než loni. Jen v letních měsících (od června do srpna) útraty stouply o 13 %. Nejčastěji přitom vyráží po Evropě – mezi nejpopulárnější...

Čím dál více Čechů nakupuje online z mobilního telefonu. Jakou výhodu těmto lidem přinesla Raiffeisenbank?

Obrázek: Žena s mobilem u notebooku Pohodlí domova a nákupy na internetu. To je kombinace, kterou v posledních letech volí čím dál více lidí. Z průzkumu Mastercard vyplynulo, že 7 z 10 Čechů nakupuje online z mobilního telefonu. Banky se snaží svým klientům usnadnit nejen využívání bankovních produktů...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz