Skip Pay se podle DX Heroes stal nejjednodušším řešením odložené platby na trhu
28.8.2023 | Veronika Křivská, zpráva Skip Pay | foto: Skip Pay | |
Tempo inovací se u českých e-shopů už několik let zpomaluje. Zatímco v druhém covidovém roce 2021 přiznalo 64 % provozovatelů e-shopů, že nestíhá inovovat tak rychle jako konkurence, letos se toto číslo blíží 70 %. Fintech Skip Pay proto spojil síly s experty z DX Heroes, kteří pomohli s optimalizací jejich BNPL řešení, čímž vývojářům usnadnili jeho integraci. Cílem Skip Pay je stát se nejrozšířenější platební metodou na českém trhu.
Jednou z hlavních bariér v tempu inovací u českých e-shopů je strach z finanční náročnosti implementace jednotlivých řešení a údržba těch stávajících. A týká se to i odložených plateb (BNPL). Data Skip Pay ukazují, že odložená platba (známá pod zkratkou BNPL – buy-now-pay-later) dokáže pozitivně ovlivnit už samotný nákupní proces. Počet dokončených nákupů se zvyšuje až o 33 % a o 20 % roste frekvence nákupů. Díky spolupráci se Skip Pay může do e-shopu přijít až o 50 % více nových zákazníků. Skip Pay zároveň upozorňuje, že e-shopy si díky odložené platbě přijdou na výrazně lepší hodnocení – například kvůli tomu, že e-shop nedrží jejich peníze v případě, kdy zákazník potřebuje vrátit nevhodně vybrané zboží. Proč tedy není odložená platba využívanějším nástrojem? Podle Jakuba Wagnera, CTO Skip Pay, hraje svou roli zhruba ve třetině případů strach z nákladů spojených s implementací a následnou správou. To Skip Pay řeší řadou doplňků pro nejrozšířenější e-shopové platformy jako Shoptet, Woocommerce nebo Fastcentrik a svou vlastní integrací do největších platebních bran jako Comgate či ČSOB. A nově také lepší developer experience (vývojářskou zkušeností), která určuje, jak dobře se vývojářům s konkrétním nástrojem nebo řešením pracuje. Za optimalizací, který zásadně usnadňuje integraci BNPL řešení od Skip Pay do libovolného e-shopu, stojí technologická společnost DX Heroes. Ta Skip Pay v auditu v porovnání s jinými BNPL řešeními dostupnými na trhu označila za nejjednodušší. „Na straně obchodníků je důvodem pro nízkou penetraci BNPL obava z časové i finanční náročnosti zavedení této platební metody. Proto jsme se společně s DX Heroes zaměřili na developer experience našich platebních metod. Snáze integrovatelná metoda znamená příznivější nacenění práce vývojářského a pochopitelně i výrazně jednodušší provoz. A my jsme nyní developerům schopni říct, že jim jejich práce díky vylepšené developer experience zabere v průměru o třetinu méně času než dříve,“ vysvětluje Jakub Wagner, CTO Skip Pay. Skip Pay snížil náročnost integrace o dalších 30 % Asi 60 % partnerů Skip Pay využívá tzv. krabicové řešení a celý proces integrace pro ně tedy znamená doslova jen několik kliknutí – funkci stačí pouze aktivovat v nastavení jejich e-shopové platformy. Všem ostatním partnerům, kteří integrují službu na přímo, zjednodušil Skip Pay celý proces integrace ve spolupráci s odborníky z DX Heroes o dalších 30 %. Obvyklá doba potřebná pro integraci platebních metod od Skip Pay je nyní u velkých obchodníků odhadována průměrně na 6 pracovních dnů, u středních partnerů 3,5 pracovních dnů a u malých partnerů pouhé 2 dny práce. Zároveň se podařilo o 20 % zkrátit čas, který partneři stráví na technické podpoře Skip Pay. „V rámci řešení Skip Pay jsme pro vývojáře připravili nástroj typu plug&play. Díky tomu získají všechny potřebné informace na jednom místě, včetně nejčastějších příkladů využití produktu. A pokud je daný vývojář zvyklý využívat při své práci technologii, se kterou se při nasazování Skip Pay nepočítalo, dostane návod, jak krok za krokem Skip Pay integrovat do partnerského e-shopu. Skip Pay je tak nyní z pohledu integrace nejjednodušší BNPL řešení na trhu,“ říká Josef Zeman, CRO společnosti DX Heroes.  Ukázka e-shopů využívajících Skip Pay Autor: Skip Pay = Pro zvětšení klikněte na obrázek = DX Heroes zároveň udělili Skip Pay nejvyšší ohodnocení za veřejně přístupnou dokumentaci, velmi dobře zpracované návody, testovací prostředí na ověření správnosti implementace, management objednávek, ale také velice jednoduchý „precheck“ – tedy skóring, na základě kterého je možné Skip Pay jednoduše deaktivovat, pokud zákazník nesplní požadavky, aniž by to mělo zásadní dopad na jeho celkový dojem z nákupu. A vysoké hodnocení dostal také za rychlost, kterou se vývojář dostane k první odpovědi API nebo provedení přímých integrací. „Time to first API call dosahuje u Skip Pay méně než 15 minut, což službu řadí mezi špičku na trhu. A v čem Skip Pay udává tempo celému odvětví, je možnost přímých integrací skrze SDK v Javě a PHP. U ostatních služeb v odvětví jsou tyto přímé integrace často zastaralé, což v praxi znamená neexistující, neboť je vývojáři nemohou použít,“ říká Josef Zeman z DX Heroes.  Ukázka platby Skip Pay pomocí mobilního telefonu Autor: Skip Pay = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Cesta za nejrozšířenější platební metodou v české e-commerce Podle Jakuba Wagnera je kompletní optimalizace celého integračního procesu jen dalším střípkem do skládačky, který má ze Skip Pay postupně udělat jednu z nejoblíbenějších platebních metod. Podobným způsobem také fintech investoval například do kontinuálního měření NPS skóre ze strany koncových zákazníků, podle kterého pak upravuje celou řadu procesů. „Chceme-li být nejoblíbenější, tak musíme být i nejjednodušší. A nebát se investovat čas do neustálého zlepšování našich služeb – jak pro koncové zákazníky, tak pro partnery, kteří je nabízejí mezi platebními metodami. Jednodušší implementace a provoz zajistí, že obchodníci se budou moci ještě více soustředit na svůj core byznys a placení v klidu přenechat Skip Pay,“ uzavírá Jakub Wagner. „A v tomto máme rozhodně společnou misi.“ DX Heroes vyzdvihla u Skip Pay tyto hlavní přednosti: - Skvělý management objednávek
- Testovací prostředí na ověření správnosti implementace
- Efektivní precheck (skóring) – ten zlepšuje UX, jelikož je možné služby Skip Pay deaktivovat, pokud klient nesplňuje požadavky
- Možnost přímých integrací skrze SDK v Javě a PHP
- Time to first API call méně než 15 minut
Více o DX Heroes DX Heroes zvyšují využitelnost a popularitu softwarových produktů u vývojářů, čímž pomáhají fintech a SaaS startupům rychleji růst. Zásadně usnadňují adopci digitálních služeb, jako jsou platební brány, u nichž je rychlost nasazení rozhodující. Pro klienty staví zejména vývojářské portály, navrhují API, SDK nebo vytvářejí dokumentaci. Vývojáři dostanou úplné technické informace i byznysový kontext, a mohou tak dané řešení integrovat násobně rychleji a bez chyb. DX Heroes již pomohli fintechovým hráčům Bank iD, Mass Pay, Skip Pay nebo blockchainovému startupu Tatum vylepšit jejich produkty a ušetřit tak práci statisícům vývojářů po celém světě. DX Heroes jsou partnery asociace Fintech Hub Europe, jejímž cílem je usnadnit napojení startupů na stávající bankovní ekosystém a oslovit tak více zákazníků. Více o Skip Pay Skip Pay (dříve MallPay s.r.o.) je fintech české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením. S chytrou platební kartou Skip, kterou využívají tisíce Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s každým nákupem bezplatně získat tříletou záruku a roční pojištění na veškeré kupované zboží. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz. Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 13 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Košík.cz, LeoExpress.cz, Qerko, Patro.cz, Tescoma, Gant, Hudy, Husky nebo Trenýrkárna.cz. reklama

|

všechny články | |
Dále v rubrice
Konsolidované výsledky Komerční banky
Komerční banka zveřejnila konsolidované výsledky za rok 2024 a hlásí rekordní růst počtu klientů, silnou ziskovost a přelomový rok v transformaci. Shrnutí výsledků najdete v článku...
|
Garance úroku v únoru
Úrokové sazby u spořicích účtů klesají. Jaké banky nám budou garantovat své úroky u spořicích účtů i v únoru? Přehled těchto bank přinášíme v našem článku...
|
Česká spořitelna nabízí svítící kartu
Česká spořitelna začala nabízet svítící platební kartu. Kartu nabízí jako první banka na světe a je určena především pro herní nadšence? Více v našem článku...
|
Odměny bank v únoru
UniCredit Bank vás v tomto týdnu odmění za sjednání půjčky nebo účet pro děti a podnikatele. ČSOB a Raiffeisenbank poskytuje bonus za sjednání nového účtu. mBank cílí na živnostníky. Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...
|
všechny články v rubrice
|