Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

18.4.2024  |  Veronika Křivská, zpráva České bankovní asociace | foto: Pixabay
  


Obrázek: Žena s mobilem v ruceSnazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují. Další banky se postupně připojují.



Během prvních dvou dní od spuštění v polovině listopadu se do služby přihlásilo skoro čtvrt milionu klientů Air Bank, České spořitelny, ČSOB, Fio banky, Komerční banky a Raiffeisenbank. Moneta Money Bank se do služby zapojila dnes 18. dubna.

Zájem o Platby na kontakt byl až překvapivý, do poloviny dubna si své telefonní číslo spárovalo s číslem bankovního účtu přes 490 tisíc lidí. Přesto je počet transakcí prostřednictvím Platby na kontakt poměrně malý.
 
„Pravděpodobně je to způsobeno i tím, že lidé jsou dlouhé roky zvyklí na to, že musí vyplnit správné číslo účtu. A přesto, že banky v mobilních aplikacích nabízejí Platbu na kontakt, tak klienti často hledají správné číslo účtu a neuvědomí si, že mohou tu službu využít,“ říká Tomáš Hládek, expert pro otázky platebního styku České bankovní asociace.

Jak lidé využívají službu Platba na kontakt jsme vás informovali v únorovém článku zde.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

Jak služba funguje?



Lidé se ke službě musí aktivně přihlásit prostřednictvím jejich vlastní banky. Čísla registruje Česká národní banka. K jednomu bankovnímu účtu je možné mít připojených více telefonních čísel, například u společného účtu manželů. Naopak k jednomu telefonnímu číslu nelze přiřadit více bankovních účtů.

Maximální limit pro platbu je pět tisíc korun. Pro poslání peněz pak lidé jednoduše vyberou protistranu ze svého telefonního seznamu, ve kterém uvidí, jestli protistrana je do služby zapojená a je tedy možné transakci pomocí Platby na kontakt uskutečnit.

Další výhodou je, že před odesláním peněz se zobrazí název účtu příjemce, zpravidla jméno a příjmení.

Bezpečnost na prvním místě



Celý systém je zabezpečený na nejvyšší úrovni stejně jako kterékoli jiné platby. Bezpečnost je pro ČBA i ČNB na prvním místě, a proto je na zabezpečení všech transakcí kladen nejvyšší důraz.

Česká bankovní asociace a Česká národní banka spolupracovaly na přípravě registru, který ČNB spravuje. Službu samotnou pak provozují zapojené banky.

MONETA spouští možnost placení na telefonní číslo



MONETA Money Bank dnes spouští možnost plateb na telefonní číslo, tzv. platba na kontakt. Klientům banky tak bude nově stačit znát namísto čísla bankovního účtu příjemce pouze jeho telefonní číslo. Službu aktivují v mobilní aplikaci Smart Banka a umožní jim v rámci jedné transakce zaslat částku do pěti tisíc korun.

„Věříme, že si i tento způsob placení najde mezi našimi klienty své příznivce. Nejenže tak ušetří čas, ale zároveň eliminují riziko chyb, ke kterým může docházet při přepisování čísla bankovního účtu,“ říká ředitelka komunikace a udržitelnost Skupiny MONETA Zuzana Filipová.


Zdroj: MONETA Money Bank

Ohodnoťte vaše mobilní bankovnictví

Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Vyjádřete pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s mobilním bankovnictvím vaší banky. Hodnotit můžete ZDE.
 
Obrázek: Smajlíci


      
  



reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Kyberpodvodníci útočí před Vánoci: MONETA varuje před „červí dírou“ i falešnými e-shopy

Obrázek: Kyberbezpecnost_hacker Předvánoční období láká k online nakupování a bohužel také k vyšší aktivitě kyberpodvodníků. MONETA každoročně sleduje nárůst falešných e-shopů i podvodných dopravců. Nově se navíc objevuje sofistikovaná forma karetního útoku známá jako „červí díra“...

Bankovnictví Creditas One: změny pro uživatele i nové funkce

Obrázek: Mobilní bankovnictví Banka Creditas spustila nové internetové a mobilní bankovnictví pod názvem Creditas One. Zatím je určené jen pro dřívější klienty Max banky a Expobank. Aplikace slibuje modernější, bezpečnější a přehlednější ovládání účtů, karet a spořících produktů...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

Nová éra poradenství: Spořitelna spouští pobočku s asistencí umělé inteligence

Obrázek: Future lab spořitelna Česká spořitelna otevírá první pobočku Future Lab, kde se tradiční poradenství propojuje s umělou inteligencí. Klientům je k dispozici AI avatar, který dokáže pomoci se správou financí i běžnými operacemi kdykoliv během dne...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies