Povinné ručení s přímou likvidací se svými výhodami přibližuje havarijnímu pojištění
Povinné
ručení zažívá v poslední
době dramatický rozvoj, který na podzim roku 2010
odstartovala služba tzv. přímé likvidace. Do
produktu, který byl po dlouhá léta
motoristy vnímán pouze jako povinná
daň, vstoupily moderní technologie v podobě
mobilních aplikací a trendem současnosti je pak
postupné smazávání
rozdílů mezi povinným ručením a
havarijním pojištěním.
Česká pojišťovna tak například od
dubna letošního roku nabízí
balíček povinného ručení s
názvem Premium, který jako jediný na
českém trhu kryje nejen živelní rizika či střet
se zvěří, ale pomocnou ruku podá i v
případě odcizení
vozu.
Zvyklosti známé z havarijního
pojištění se v povinném
ručení objevily už v září 2010, kdy
Česká pojišťovna jako první
nabídla všem svým
stávajícím i novým klientům
výhody tzv. přímé likvidace.
„Princip přímé likvidace je ve
své podstatě naprosto jednoduchý. Klient
nám škodu na svém automobilu
nahlásí a my pak všechno
vyřídíme za něj. Událost
zaregistrujeme, zlikvidujeme a vyplatíme mu
pojistné plnění. Vše
ostatní pak už sami dořešíme s
pojišťovnou viníka. Je to stejné jako
v případě havarijního
pojištění. I u něj klient dobře ví,
kde si ho sjednal, a od stejné pojišťovny chce
logicky také vyplatit plnění,"
říká Radim Nekov, vrchní ředitel
Úseku likvidace pojistných
událostí ČP.
Podle výzkumů ČP je benefit přímé
likvidace atraktivní pro 89 % tuzemské populace,
což postupně prokazuje i denní praxe, kdy se za dva roky
existence pro tento logický způsob
řešení vzniklé škody
rozhodlo více než 15 tisíc motoristů
pojištěných u České
pojišťovny. Ze statistik České
pojišťovny pak rovněž vyplývá, že
výhod přímé likvidace často
využívají zaneprázdnění
lidé, kteří s mnohdy složitým
řešením v podobě
kontaktování pojišťovny
viníka nehody nechtějí ztrácet
drahocenný čas. Velmi často je pak
přímá likvidace tím
nejsnazším řešením a
pomocníkem také pro ženy řidičky.
„Přímá likvidace usnadňuje
řešení pojistné události
také našim klientům, kterým vozidlo
poškodil zahraniční řidič nebo
hazardér bez sjednaného povinného
ručení. To jsou přesně ty momenty, kdy
přímá likvidace funguje se záměrem, s
nímž jsme ji na trh uváděli – totiž
maximální možnou měrou klientům pomoci a usnadnit
jim řešení pojistné
události,“ vysvětluje Radim Nekov.
Jak ukazují statistiky ČP, jsou typickou nehodou
řešenou prostřednictvím
přímé likvidace zničené
zadní části karoserií aut s průměrnou
výší vzniklé
škody kolem 25 000 Kč. Jde tedy hlavně o
menší poškození
způsobené nedobrzděním, které jsou
však v silničním provozu zdaleka
nejčastější.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v dubnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu dubna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, mBank, Komerční banka, MONETA Money Bank...
|
UNIQA rozšiřuje pojištění i pro klienty Raiffeisen stavební spořitelny
Od dubna mohou klienti Raiffeisen stavební spořitelny využít inovovanou generaci pojištění schopnosti splácet nezajištěný úvěr od UNIQA. Pojištění je komplexnější a přizpůsobené dnešním potřebám, ale zároveň přináší služby, které klientům usnadní nejen...
|
Cena povinného ručení v březnu mírně klesla
Průměrná cena povinného ručení v březnu 2025 mírně klesla. Podle dat Broker Consulting POVIndexu se náklady na zákonné pojištění vozidla snížily o 86 korun a dosáhly průměrné hodnoty 7 653 Kč. Pokles zaznamenala i Praha a Benešov...
|
Plánujete hypotéku? Nepodceňte rizika, pojištění a finanční rezervu
Zájem o hypotéky opět roste. S klesajícími sazbami a větším optimismem na trhu se stále více lidí odhodlává ke koupi vlastního bydlení. Jenže právě v těchto chvílích je důležité nepodlehnout euforii a počítat i s méně příznivými scénáři. Co když přijde výpadek příjmu?
|
všechny články v rubrice
|