Pobočka Ery v Šumperku byla oceněna. Jak David přemohl Goliáše?
Vyhlášení výsledků soutěže Finparáda - Finanční produkt roku mělo své pokračování. Tentokrát zástupce Finparády Michal Mošnička předával ocenění „Scottova pobočka roku 2013“ přímo manažeru finančního centra Ery / Poštovní spořitelny v Šumperku Liboru Václavkovi. Předání se uskutečnilo na půdě finančního centra Ery v Šumperku.
Přinášíme Vám fotodokumentaci z předání ocenění „Scottova pobočka“ v Šumperku. Při této příležitosti jsme položili manažerovi finančního centra Ery / Poštovní spořitelny Liboru Václavkovi několik otázek a společně s odpověďmi je přinášíme jako součást tohoto článku. Titul Scottova pobočka roku získává to obchodní místo kterékoliv finanční instituce, tj. banky, pojišťovny, stavební spořitelny, pojišťovny apod., které v daném roce získalo nejvíce pozitivních hodnocení na stránkách Finparády.cz od návštěvníků tohoto portálu. Scottova pobočka je jednou z kategorií soutěže Finparáda - Finanční produkt roku. Výsledky soutěže Finparáda - Finanční produkt roku za všechny ročníky jsou zde. Jak lze ohodnotit pobočku finanční instituce na Finparádě.cz? Hodnotit můžete i Vy. Nyní už jde o titul pro nejoblíbenější pobočku roku 2014. Oznámkovat vybranou pobočku můžete vyhledáním dané pobočky přes sloupec „Pobočky" v přehledech a kalkulačkách na Finparádě.cz nebo pod poslední volbou v hlavním menu Finparády.cz (tj. záložka Banky…) - typ instituce zde najdete v rámci jednotlivých podzáložek (banky, stavební spořitelny, pojišťovny, záložny apod.). Vámi vybranou pobočku hodnotíte volbou smajlíka ze škály 1 - 5 (od nejvíce smějícího po nejvíce se mračícího, podobně jako je možné hodnotit jednotlivé finanční produkty), a to ve sloupci Hodnocení uživatelů v přehledu zobrazených poboček. Jelikož hodnocení na Finparádě.cz podléhá 10 537 obchodních míst finančních institucí, pro které bylo možné v roce 2013 na portálu hlasovat, může být umístění finančního centra Ery / Poštovní spořitelny v Šumperku pro jeho tým pozitivní zpětnou vazbou pro jeho další práci a pro vedení Ery signálem o kladném vnímání jedné z jejích prodejních bašt veřejností. Era Šumperk zvítězila v roce 2013 a předstihla tak své konkurenty ve městě V Šumperku působí téměř všechny retailové banky, a to Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, UniCredit Bank, GE Money Bank, ale i Fio banka a z kampeliček například Záložna Creditas. Přestože má většina konkurentů Ery k dispozici prostornější pobočky a větší týmy bankéřů, zvítězil v kategorii Scottova pobočka v rámci soutěže Finparáda - Finanční produkt roku 2013 před několika Goliáši právě David.  Autor: Finparáda.cz, 12. února 2014 Rozhovor s manažerem finančního centra Ery v Šumperku Michal Mošnička, obchodní ředitel Finparády.cz a společnosti Scott & Rose, se zeptal manažera Era finančního centra v Šumperku Libora Václavka na zkušenosti při prodeji bankovních produktů, na potřeby klientů v Šumperku, na reakce klientů na nové technologie a na vliv nových nízkonákladových bank. Finparáda.cz: S jakými nejčastějšími potřebami přicházejí klienti na Vaše finanční centrum v Šumperku? Nejdřív jsme měli více klientů, kteří potřebovali komfortnější obsluhu, ale postupem času přibývají i klienti, kteří jsou otevření technologickým inovacím. Také se nám dobře daří konzervativním klientům ukazovat nové technologie a učit je s nimi ovládat své účty. Snažíme se být vstřícní a uplatňovat rodinný přístup. Začíná se nám to vyplácet, roste loajalita stávajících klientů. Vidíme to třeba o prázdninách, kdy se začíná otevírat více účtů pro studenty, a to díky tomu, že rodiče doporučují svým dětem, aby si účet založili právě u nás. Cena pro studenta je minimální, a to až do 26 let, a navíc studenti nemusí každoročně předkládat potvrzení o studiu. Velkou část naší práce tvoří servisní úkony, pomáháme klientovi nastavit služby elektronického bankovnictví, ukážeme mu je na Era Pointu, vysvětlíme, jaké výhody přináší služba Era osobní finance, která pomáhá s analýzou výdajů, a třeba mu i poradíme, jak si nastavit trvalé platby nebo aktivovat mobilní bankovnictví. Vlastně tak konzervativním klientům otevíráme nový, komfortnější svět, díky kterému ušetří spoustu času i peněz. Další část práce spočívá v aktivaci nových produktů našim klientům a poradenství v rámci jejich životních potřeb. Loni se hodně dařilo spořicím produktům, například se začal nabízet spořicí účet s výpovědní lhůtou 55 dnů. Ani my jsme se sice nevyhnuli snížení úrokové sazby, které postihlo celý bankovní trh, přesto je i dnes tento produkt s úrokem 1,2 % konkurenceschopný. Také bychom chtěli dát více vědět, že dokážeme klientům nabídnout třeba i hypotéky nebo služby pro podnikatele, jako je SME úvěr (pozn. redakce – úvěr pro malé a střední podnikatele). Někdy jsou i naši dlouholetí klienti překvapeni, že mohou o hypotéku požádat u nás v Era finančním centru. Rádi bychom jich poskytovali více. Finparáda.cz: Jak klienti Ery reagují na trend nových technologických novinek, a to třeba smartbanking, Era portál, Osobní plánování, se kterými Era v poslední době přichází? Reagují na tyto novinky mladí lidé? Dříve byla Poštovní spořitelna zaměřena díky spolupráci s Českou poštou spíše na starší generaci. Technologické inovace obecně přijímají mladí lidé mnohem pozitivněji než starší generace. Navíc u mladších klientů není nutná žádná edukace, ti naopak moderní on-line bankovní služby vyžadují. Se staršími klienty kontinuálně pracujeme, snažíme se vysvětlovat, radit a postupně se nám daří odstraňovat nedůvěru a bořit bariéry. Internetové bankovnictví mohou používat i lidé, kteří nemají dostatek zkušeností v práci s počítačem nebo z ní mají trochu obavy. V těchto případech je skvělým nástrojem Era Point, díky němuž nabízíme klientům asistenci při používání internetového bankovnictví přímo na pobočce. Funguje u nás už druhým rokem a hodně se osvědčil. Obecně lze říci, že mladí využívají internetové bankovnictví velmi aktivně a samostatně, kdežto spousta klientů ve vyšším věku používá internetové bankovnictví spíše pasivně a ocení pomoc. Nicméně proniknou do toho, jak tyto nástroje obsluhovat a už od nich neodejdou. Ta snadnost a pohodlí se jim zalíbí. Finparáda: Jak se to projevuje v praxi? Třeba u smartbankingu mě udivilo, že i hodně lidí v pokročilejším věku, pokud si pořizuje nový telefon, tak si koupí chytrý telefon. A pokud používají i připojení chytrého telefonu k internetu, tak mě to příjemně překvapí. Není problém jim ukázat, jak stáhnout smartbanking a zprovoznit jim ho na počkání. Znám to z osobní zkušenosti s našimi klienty, jakmile si někdo osahá smartbanking, tak už pak klasické internetové bankovnictví téměř nenavštěvuje. Je to pohodlnější. Lidé mají doma často k dispozici wi-fi síť, nemají se smartbankingem žádný problém a dobře se jej naučí používat. I kolegové na pobočce registrují změny v chování klientů – více se zajímají, a to nejen o inovace, ale jsou také opatrnější. Například když docházelo k postupné výměně platebních karet za bezkontaktní, tak se to u nás projevilo vyšší návštěvností pobočky, protože se klienti přicházeli informovat, jak bezkontaktní platby fungují, jak jsou karty a transakce zajištěny. Zajímali se o bezpečnost a o rizika. Hodně klientů bylo více obezřetných. Z tohoto důvodu lidé ve větší míře volí doplňkové pojištění k platebním kartám. Objevovali se však i klienti, kteří měli o bezkontaktní karty prioritní zájem a chtěli je okamžitě po tom, co se objevily u konkurence. Takže existují dva typy klientů, jedni vidí novinku někde jinde a hned ji chtějí, jiní z ní nejprve mají obavy a je jim potřeba vysvětlit, jak přesně funguje. Finparáda: Takže i přes mohutnou kampaň, například v podobě sponzoringu Rafťáků apod., k Vám stále spíš chodí starší klienti, případně jejich děti, než by do Ery chodili dvacetiletí klienti sami od sebe? Mladší lidé přijdou do finančního centra jen občas, protože prostě nepotřebují pravidelné návštěvy pobočky a ve většině případů si vystačí s moderními elektronickými službami. Starší lidé tedy chodí častěji. I s nimi však pracujeme a vhodnou formou jim představujeme moderní technologie tak, aby jim rozuměli a měli motivaci je využívat.  Autor: Finparáda.cz, 12. února 2014 Finparáda.cz: Jak klienti využívají nebankovní služby Czech POINT? Začali jsme s Czech POINTem od 1. prosince 2013, takže služby poskytujeme asi 2,5 měsíce. Je to tedy nová služba. Nejprve jsme si sami osahali například zřízení datové schránky. Už jsme zprostředkovávali výstupy, zejména z katastru nemovitostí. Jedna z klientek třeba využívá i konverzi dokumentů z elektronické do papírové podoby. Myslím, že do léta by měla být služba Czech Point na všech Era finančních centrech. Jsme rádi, že můžeme klientům nabídnout víc než jen finanční služby. Většina klientů začala Czech POINT využívat díky tomu, že viděli plakát u nás ve finančním centru a zrovna měli potřebu nějaký dokument získat, tak rovnou požádali o výpis u nás. Konkrétní výpis jsme schopni vystavit opravdu rychle. Věřím, že zájem o tuto službu poroste. Finparáda.cz: Jaký produkt, služba v poslední době klienty nejvíce zaujala? V současnosti lidé nejvíce oceňují náš nový přístup, kdy jim nabízíme malé občerstvení, tedy vodu na pití, kterou máme připravenou přímo na přepážkách. Mnoho, zejména starších lidí to vnímá velmi pozitivně. Hodně je u nás využívaný Era Point. Klienti se zde mohou sami přihlásit do internetového bankovnictví. Naučili jsme je Era Point využívat. Mezi Era finančními centry jsme byli ve využívání Era Pointu klienty nejúspěšnější. Era Point je vlastně počítač v prostoru pobočky, ke kterému se klient může sám přihlásit, udělat platby, podívat se na pohyby na účtu. V loňském roce byl nejoblíbenější produkt spořicí účet. Klient zde může spořit peníze už od 200 korun. Velmi zajímavý je i on-line účet, který má podle mě velký potenciál. Tento účet má dvě velké výhody – jednak ho klient může ovládat plně elektronicky, jednak může mít vedení účtu bez poplatku. K tomu stačí udržovat průměrný zůstatek na účtu 15 tisíc korun. Pokud klienti průměrný zůstatek mají nižší, platí měsíčně 50 korun, což je pro ně často levnější než klasický osobní účet. Finparáda.cz: Výběr a vklad hotovosti máte „omezeně“ nastaven do částky 10 000 Kč, není to hodně limitující, např. pro podnikatele? Tuto částku si může standardní klient vybrat z bankomatu, vyšší hotovost může klient vybrat i na přepážce pošty. Od prvopočátku jsme se snažili klientům vštěpovat informaci, že jsme bezhotovostní pobočka a máme omezené možnosti výplaty hotovosti. Ale snažili jsme se jim vždy vyjít vstříc, když například ztratili platební kartu nebo peněženku, vyplatili jsme jim omezenou hotovost na náhradní doklad, aby dojeli domů nebo udělali základní nákup. Pokud máme jako klienty firmy, tak většinou vkládají hotovost přes Českou poštu. Nemáme klienty – podnikatele, kteří by potřebovali vybírat vysokou hotovost. Pokud někdo chce vybrat třeba 200 nebo 300 tisíc, tak můžeme zavolat na poštu a objednáme mu tento servis na daný nebo příští den. Pokud klient potřebuje vybrat třeba 20 tisíc, tak se mu snažíme vyhovět. Pomohlo nám, že jsme klientům schopni on-line navýšit limit pro platební kartu, třeba na 50 tisíc za týden. Klient si tak může vybrat potřebou částku v bankomatu. Často to je jen jednorázová potřeba, která se vyskytne jednou za rok. Je to hodně i o komunikaci s klientem, protože se často stane, že chce klient vybrat hotovost, ale nakonec mu doporučíme udělat bezhotovostní převod, který je lepší a komfortnější, a ukáže se, že hotovost opravdu nebyla potřeba. Dříve byly limity u menších poboček dokonce 5 tisíc korun, nyní se zvýšily na 10 tisíc korun. V polovině roku bychom na pobočce měli mít depozitní bankomat, který nám pomůže nabídnout klientům i vkladové transakce. Finparáda.cz: Pobočka Era Šumperk bude pravděpodobně jedna z „nejmladších“ poboček v Šumperku (oproti ČS, KB, ČSOB, GE Money Bank), jak je těžké se prosadit - třeba v segmentu podnikatelů? Jsme zde od roku 2006. Co se týče plnění ročního plánu, jsme v TOP trojce ze všech finančních center Ery, a to minimálně už 4 roky. Musím zaklepat, ale daří se nám. Pobočka UniCredit Bank je ale mladší. A před asi dvěma roky se zde otevírala pobočka Fio Banky. O klienty na trhu určitě bojujeme. Je pravda, že s některými produkty jsme možná začali o něco později než konkurence, třeba s konsolidací půjček, ale zase můžeme nabídnout jiná pozitiva. V tomto ohledu bych zmínil i dobrou spádovost klientů do naší pobočky, a to například z okresu Jeseník, Rýmařova, Bruntálu a třeba i z Mohelnice. Takže získáváme dost klientů, kteří nejsou přímo ze Šumperka, a jsou z okolí do 20 a někdy až do 50 kilometrů. Byli jsme mezi prvními zřízenými Era finančními centry. Daří se nám, což jde vidět na vysoké návštěvnosti, a doufám, že se nám bude dařit i do budoucna. Finparáda.cz: Pociťujete i v Šumperku nástup nových nízkonákladových, internetových bank? V Šumperku vznikla nová pobočka Záložny Creditas. Mírně vnímáme i vliv internetových bank, které ve městě přímo nepůsobí. Myslím, že dříve nové banky nabízely mnohem vyšší úrokové sazby na spoření než my, což už teď příliš neplatí. Navíc ani není úplně pravda to, že by účty někde byly úplně bezplatné. Klient i u konkurence musí provést například nějaké počty nebo objemy transakcí kartou. Takže tendence některých klientů k odchodu od nás nyní už utichla. Jaký byl celkový dojem Finparády.cz z Finančního centra Ery / Poštovní spořitelny v Šumperku? Pobočka je moderně designově vybavená. Zaměstnanci působili příjemně. Celkově z ní vyzařovalo domácké prostředí a klienti se tak asi nebojí na cokoliv zeptat. Prostory nejsou velké, ale v podstatě dostačují poskytovaným službám. V průběhu naší návštěvy byli na pobočce klienti, kteří seděli jak u stolů bankéřů, tak případně čekali na obsloužení v připravených křesílkách. Myslíme, že si pobočka Ery v Šumperku ocenění „Scottova pobočka“ opravdu zaslouží.
reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu
Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...
|
Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku
Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
všechny články v rubrice
|