Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Aktuality z pojišťoven na začátku listopadu

8.11.2019  |  Zdeněk Bubák, zprávy Europ Assistance, Direct, ASSA ABLOY, Generali, Allianz, Slavia pojišťovny
  


Obrázek: Visací zámekPřinášíme vám aktuality z pojistného trhu. Europ Assistance informuje o svém digitálním systému autoasistence. Co byste si měli nechat zkontrolovat odborníkem na své nemovitosti, abyste se vyhli krácení odškodnění z pojistné události? Jak co nejlépe ochránit chaty a chalupy  před zloději? Allianz představila objem odhalených pojistných podvodů od začátku roku do září. Jak funguje pojištění prodloužené záruky? Slavia pojišťuje proti krádeži lyží i uzavření sjezdovek.



Nehod přibylo, řidičům pomůže i digitální formulář



Během prvního listopadového víkendu způsobily dopravní nehody devět smrtelných zranění. Od začátku roku tak počet jejich obětí vystoupal na 471*, což je o devět vice než ve stejném období loňského roku. Dopravní nehody měly letos na svědomí více řidičů a méně chodců než v loňském roce.

Nejčastější příčinou nehod je to, že se řidič plně nevěnuje řízení. Celkově počet nehod na českých silnicích letos rostl, stoupala i hodnota způsobených škod. Ta roste díky stále častějšímu výskytu dražších aut na českých silnicích. Častou příčinou nepozornosti je telefonování bez handsfree.

Generální ředitel Europ Assistance Vladimír Fuchs představil novou formu poskytování asistence řidičům v nouzi formou digitální asistence. Ta umožňuje rychlé a bezchybné zajištění pomoci bez nutnosti opakovaně telefonovat. Jde podle něj o to, aby kvůli klasické komunikaci lidé zbytečně neriskovali. „Když na silnici vozidlo tvoří překážku provozu, je potřeba řešit situaci hned. Proto jsme vyvinuli nástroj, díky kterému mohou řidiči reagovat intuitivně, tak, jak jsou zvyklí z jiných již běžných digitálních řešení, která zjednodušují život. Potřebovali jsme také řidiče více vtáhnout do problému a v reálném čase jim umožnit sledovat, kdy přesně dorazí technická pomoc,“ vysvětluje Vladimír Fuchs.

Podle něj může digitální asistence výrazně pomoct tomu, aby byl systém řešení nebezpečných dopravních situací efektivnější. Ze zkušenosti asistenční služby totiž vyplývá, že největší chyby a průtahy vznikají už ve fázi, kdy si řidič v nouzi pomoc volá. „Jde například o nepřesně uvedenou polohu vozu, nebo řidič vlivem zvýšených emocí po nehodě či při poruše nepopíše správně danou situaci. To pak může vést k tomu, že se pomoc zpozdí nebo nepřijede správný zásahový vůz,“ uvádí příklady Vladimír Fuchs. Další komplikace pak přináší opakovaná volání řidičů, kteří si nejsou jisti, kdy pomoc dorazí a kdo má vlastně přijet.

V rámci plně digitálního systému autoasistence od Europ Assistance řidiče provede voláním jednoduchý formulář v mobilním telefonu, díky kterému na nic nezapomene a může si po sobě vše překontrolovat. Aplikace navíc sama pracuje s údajem o poloze vozidla, takže pomoc míří vždy na správné místo. Díky tomu, že si lidé u jednodušších poruch mohou přivolat asistenci digitálně, mají operátoři více kapacit na řešení složitějších případů a zásahů. Především se ale podařilo zrychlit pomoc. „Náš nový digitální standard nám umožnil v roce 2019 zkrátit dojezd u 60 % případů pod půl hodinu kdekoliv na území ČR. Celkově jsme řidičům v nouzi ušetřili jenom v letošním roce 30 000 hodin čekání na pomoc oproti minulému roku a významně jsme tak snížili riziko sekundárních nehod a přispěli k vyšší bezpečnosti na vozovkách.“ shrnuje výsledky Vladimír Fuchs.

*Údaj prezentoval plk. Jiří Zlý, pověřený řízením Dopravní policie ČR, na bilančním semináři k bezpečnosti silnic, který pravidelně pořádá Europ Assistance ve svých prostorách s Klubem motoristických novinářů a Klubem motoristických publicistů.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Co vše musíte nechat zkontrolovat? Komíny, hromosvody i kotle.



Pokud vlastníte nějakou nemovitost, ať už je to dům či chata, máte ze zákona povinnost se o ni starat. Když pravidelné údržby a kontroly dělat nebudete, tak se může stát, že v případě nehody dostanete z pojištění majetku proplacenou jen část škody, nebo dokonce nic. Tedy pokud se zjistí, že škoda vznikla kvůli věci, kterou jste neudržovali a nenechali zkontrolovat.

Direct pojišťovna proto dala dohromady seznam nejdůležitějších zařízení, u kterých musíte mít papír s razítkem od odborníka na to, že jsou v pořádku.

Hromosvod: rozhoduje datum pořízení



Pokud máte na domě hromosvod, musí fungovat tak, jak má. V praxi to znamená, že ho musíte nechat zkontrolovat, když ho na dům dáte a potom dělat pravidelné revize. A pokud je potřeba, tak ho opravit. U termínů kontrol záleží na tom, kdy jste hromosvod na dům dali.

Hromosvody zřízené do 1. 2. 2009 - V tomto případě potřebujete revizi jednou za 5 let (u objektů z hořlavých materiálů každé 2 roky).
Hromosvody zřízené po 1. 2. 2009 - Vizuální kontrola je potřeba každé 2 roky, úplná revize každé 4 roky.
Pokud do hromosvodu udeří blesk, musíte udělat novou revizi.

Elektřina: stačí kontrola při zapojení



Elektrické vedení musí odborník zkontrolovat při připojení do sítě. Revize je také potřebná při navýšení výkonu a dalších úpravách v rozvodové skříni.  Pak už je na vás, jestli necháte v domě elektřinu kontrolovat pravidelně. Podle odborníků je dobré v rodinném domě udělat elektrorevizi jednou za 5 let. Pamatujte také na obecnou povinnost předcházení vzniku škod. Proto se například při koupi staršího rodinného domu doporučuje udělat mimořádnou revizi.



Zloději navštíví přes 1 300 chat a chalup ročně. Jak je mohou jejich majitelé účinně zabezpečit?



Rostoucím investicím do rekreačních nemovitostí a jejich vybavení by měla odpovídat také úroveň jejich zabezpečení. Už jen proto, že se často nacházejí na místech, která mohou být mimo sezonu zcela opuštěná. „Během podzimu a zimy jsou chaty a chalupy častým terčem zlodějů. Rozhodně se tedy vyplatí investovat do jejich zabezpečení – od certifikovaných zámků až po stále dostupnější elektronické zabezpečovací systémy,“ říká Antonín Terš, bezpečnostní expert společnosti ASSA ABLOY.

Tipy na zabezpečení víkendových nemovitostí:


  • Základem zabezpečení jakékoli nemovitosti jsou kvalitní dveře a zámek s bezpečnostním certifikátem. Právě dveřmi se totiž zloději do objektů dostávají nejčastěji a jejich zabezpečení je může odradit.
  • Okna a další vstupy do nemovitosti lze zabezpečit pohybovými senzory nebo detektory otevření oken, propojenými s výkonnou sirénou.
  • Pokud je na chalupě k dispozici internet (stačí i mobilní připojení), může bezpečnostní systém (např. Sync Alarm značky Yale) informovat o poplachu oznámením na telefonu majitele nemovitosti.
  • Situaci na místě umožňují zkontrolovat chytré venkovní i vnitřní bezpečnostní kamery, přenášející obraz na displej mobilního telefonu. Potřebná zařízení si každý jen trochu šikovnější chalupář snadno sám instaluje a nastaví. Chytré alarmy se kompletně ovládají prostřednictvím mobilní aplikace.
  • Rozhodně je dobré uschovat a uzamknout také veškeré nářadí a zahradní techniku i nábytek. Věci, které musí zůstat venku, je možné zamknout například kvalitním lankovým zámkem, aby je zloději nemohli využít k překonání dveří či oken do chaty či chalupy.
Průměrná škoda, způsobená při vykradení víkendové nemovitosti, se podle statistik Policie ČR pohybuje kolem 20 000 korun. To je více, než na kolik vyjdou různé bezpečnostní prvky, které pomohou posílit ochranu majetku. Kamery a senzory umístěné v chalupě či jejím okolí jsou navíc velmi užitečné i během chalupářské sezóny. Majitel může například zkontrolovat počasí, nebo si na dálku ověřit, zdali před odjezdem domů zhasnul světla a zavřel všechna okna a dveře.

Zabezpečení chat a chalup
Autor: ASSA ABLOY
== Pro zvětšení klikněte na obrázek ==

Následky případů, kdy i přes zabezpečení zloději chatu či chalupu vykradou, pomáhá zmírnit kvalitní pojištění. V rámci jedné smlouvy je navíc možné pojistit nejen škody na samotném rekreačním objektu, ale i jeho vybavení včetně zařízení domácnosti a zahradní techniky. „Určitě stojí také za zmínku, že je možné v rámci pojištění pojistit také prvky zahradní architektury například terénní úpravy, venkovní krby či jezírka. Pojištění se navíc vztahuje nejen na krádeže, ale také na škody způsobené živly a nehodami,“ doplňuje Jan Marek, tiskový mluvčí pojišťovny Generali.

Kromě zabezpečení před krádežemi by měli chalupáři na konci sezóny pamatovat také na případné škody, které by mohlo napáchat zimní počasí. Typicky může jít o zamrznutí vody a následné poškození rozvodů, spotřebičů či vodoměru. Voda může napáchat značné škody i v případě zanedbání údržby střechy a okapů a chata by měla být zabezpečena také před zvířaty, která by se mohla dostat dovnitř různými větracími otvory. Raději než na jaře řešit následky se vyplatí rekreační nemovitost před zimou opravdu důkladně zkontrolovat.



Za letošních devět měsíců už Allianz odhalila podvody v objemu více než čtvrt miliardy korun



Detektivové Allianz pojišťovny odhalili od ledna do září pojistné podvody za více než 256 milionů korun. Vloni ve stejném období sice vyšetřovali o 251 případů méně, ale finanční skóre se jim zvýšilo o 20 milionů korun. Nejhůře dopadla Praha, střední Čechy a Moravskoslezský kraj. Nejlépe pak Vysočina, společně s Libereckým a Karlovarským krajem. Skokany roku jsou střední Čechy a Ústecký kraj, každý ale opačným směrem.

Zatímco na Ústecku se peněžní objem v rámci odhalených případů snížil o 25 milionů korun, ve Středočeském kraji se o stejnou částku naopak zvýšil. Nižší objem podvodů eviduje Allianz také z Vysočiny (o 10 milionů korun) a ze Zlínského kraje (o 7 milionů korun). Více se snažili podvodníci na Plzeňsku, kde pojišťovna zaznamenala meziroční nárůst skoro o 15 milionů korun a na Pardubicku s více než 13milionovým rozdílem. Zajímavostí je, že v Pardubickém a Královéhradeckém kraji sice specialisté Allianz přišli na méně případů, ale v peněžním objemu v obou krajích odhalili podvody za mnohem větší částky.

Meziroční srovnání pojistných podvodů u Allianz 9-2019



Obrázek: Meziroční srovnání pojistných podvodů u Allianz 9-2019
  Zdroj: Allianz

Nejvíce případů se týkalo automobilů a majetku, mnohem méně cestovního a životního pojištění. U vozidel šlo především o navyšování škody u skutečných nehod a vymyšlený nehodový děj, s čímž jde ruku v ruce uvádění nepravdivým údajů, týkajících se místa a času nehody a také rozsahu poškození. Totéž platilo i v případě majetkového pojištění, speciálně pak u požárů. Pro podvody v průmyslovém pojištění byly zase typické škody, které vznikly mimo dobu pojištění.

Detektivům už dnes standardně pomáhají také počítačové programy. Jeden z nich například dokáže porovnat poškození na vozidlech. Díky bezpočtu informací nabízí simulace, kterými lze ověřit, zda jsou údaje, jež uvádějí řidiči, kteří do sebe nabourali, pravdivé.

Přehled nabídky autopojištění najdete zde

Jak funguje pojištění prodloužené záruky a vyplatí se u spotřebičů?



Standardní dvouletou zákonnou záruku si můžete prodloužit o jeden, dva nebo tři roky a mít tak jistotu, že nebudete mít dlouhou dobu zbytečné náklady na opravy navíc. Prodloužená záruka totiž pokrývá mechanické, elektronické nebo elektrické vady spotřebičů, na které by se vztahovala zákonná záruka prodejce, avšak vada nastane nebo se projeví až po jejím skončení. Pojištění je nejvíce vhodné právě ke spotřebičům do domácnosti, jako jsou pračky, sušičky, ledničky, myčky, televize apod. Přinášíme rady Viktora Houšky z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

V případě škody je zajištěna oprava přístroje zdarma. A pokud výrobek není možné opravit, získáte kredit na nákup nového přístroje dle vašeho výběru tam, kde jste nakoupili ten původní, nebo dostanete peníze na účet. Pojištění sjednáte rychle a jednoduše přímo při koupi výrobku, bez nutnosti návštěvy pojišťovny.
 

Vyplatí se pojištění nového mobilu? A na co se záruka vztahuje?



Pojištění nahodilého poškození a odcizení si lze sjednat při koupi nového mobilního zařízení a v případě, že dojde k nahodilému poškození, tak vám jej pojišťovna nechá opravit. Pokud by již oprava nebyla možná, oprava se nevyplatí nebo dojde k jeho odcizení, dostanete od pojišťovny nový přístroj nebo náhradu. Pojištění platí celosvětově, tedy i když jste na dovolené. Pojištění sjednáte rychle a jednoduše přímo při koupi výrobku, bez nutnosti návštěvy pojišťovny. Přesnou specifikaci Pojištění nahodilého poškození a odcizení a Pojištění prodloužené záruky najdete v příslušné rámcové smlouvě.

Přehled nabídky neživotního pojištění najdete zde

Slavia pojišťovna pojišťuje proti krádeži lyží i uzavření sjezdovek



Slavia pojišťovna nově přichází s krytím rizik, které lyžařům pokryjí jedny z nejčastějších problémů při zahraniční dovolené na horách – pojistí je proti krádeži zimní výbavy i uzavření sjezdovek. Obě novinky jsou součástí cestovního pojištění Autem, Letadlem a All in bez dalšího příplatku.

Jednou z nejčastějších nepříjemností, se kterou se v posledních letech potýkají čeští lyžaři v zahraničí, je krádež sportovní výbavy, a to i navzdory maximální opatrnosti. Pojištění nabízí proplacení škody až do výše 15 000 Kč a myslí i na případ, kdy dojde k poškození lyží nebo snowboardu zničených během úrazu.

Další novinkou je pojištění proti nevyužití dovolené z důvodu uzavření sjezdovek.

Pojištění odpovědnosti a úrazové pojištění je nezbytnost



Ani sebevětší opatrnost není pro lyžaře, snowboardistu či běžkaře zárukou, že nedojde na sjezdovkách a tratích k nehodě. Úrazy, ke kterým na zahraničních sjezdovkách pravidelně dochází, však znamenají řadu nepříjemností, od zdravotních potíží, ublížení na zdraví jiné osobě, v krajním případě také úmrtí až po poškození movitého nebo nemovitého majetku.

Zatímco léčebné výlohy spojené s úrazem, akutním onemocněním nebo třeba neplánovaným stomatologickým ošetřením cestovní pojištění standardně pokrývá, pro ostatní nepříjemnosti je nutné mít sjednané úrazové pojištění a pojištění odpovědnosti. Týká se to třeba situací, kdy dojde k trvalým následkům v důsledku úrazu u pojištěného, jeho invaliditě nebo úmrtí. Pojištění odpovědnosti pak pokryje škody vzniklé na majetku, ale i nemajetkovou újmu a poškození zdraví druhé osoby.

Ani autonehoda nemusí být konec dovolené



Většina Čechů cestuje za zimním sportovním vyžitím do českých i zahraničních hor autem. Na místě je proto myslet i na možné nepříjemnosti vzniklé na cestách. Auto se může během cesty porouchat nebo může dojít k nehodě, což je v zimě kvůli horším podmínkám na silnici pravděpodobnější než v jiných ročních obdobích.


      
  




všechny články
Dále v rubrice

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Tipy pro daňové přiznání

Obrázek: Daňové přiznání Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...

Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu

Obrázek: Pobočka Partners Banky Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...

Produktové novinky bank v březnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Produktové novinky Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu března letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz