Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Novinky v mobilním bankovnictví v listopadu

9.12.2021  |  Jan Bachura
  


Obrázek: Mobil a notebookPřinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké inovace v oblasti mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu oznámila Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, mBank a MONETA Money Bank. Přehled všech nových funkcionalit, inovací a dalších novinek ve smartbankingu u jednotlivých bank najdete v článku.


Air Bank umožňuje klientům podat kompletní žádost o novou hypotéku v mobilní aplikaci



Zájem klientů Air Bank o online sjednání hypotéky roste. Jen za uplynulý rok si o ni přes internetové bankovnictví zažádalo 65 procent zájemců o úvěr na bydlení. Air Bank svým klientům nově umožňuje podat kompletní žádost o novou hypotéku v mobilním bankovnictví. V aplikaci My Air si mohou požádat také o refinancování hypotéky z jiné banky do Air Bank.

Kalkulačku hypotečních úvěrů najdete zde

„Naši klienti už dnes žádají o hypotéku většinou online. Když si nyní budou chtít tento proces ještě více zjednodušit, celý průběh žádosti, od prvních výpočtů na kalkulačce až po předání žádosti hypotečnímu specialistovi, zvládnou už i v mobilní aplikaci. Snažíme se tak ukázat, že ani hypotéka není natolik složitá služba, aby nešla řešit tímto způsobem. A to jak v případě nové hypotéky, tak i hypotéky převáděné k nám z jiné banky,“ říká Radek Perman, vedoucí oddělení Hypoteční služby Air Bank.

Požádat o hypotéku online dosud Air Bank umožňovala pouze prostřednictvím svého internetového bankovnictví. Žádosti podané právě tímto způsobem tvoří 65% podíl ze všech žádostí o hypotéku, které banka eviduje od loňského září do letošního října. Díky novým funkcionalitám mobilního bankovnictví tak nyní klientům Air Bank přibude další možnost, jak celý proces žádosti vyřešit online.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Česká spořitelna digitalizuje pojistné produkty



Česká spořitelna za poslední rok posílila na poli digitalizace a zrychlila a zjednodušila proces uzavírání produktů životního a neživotního pojištění. Jednotlivé produkty zaměřené na pojištění lze sjednat přímo v digitálním bankovnictví George, a to bez vyplňování osobních údajů nebo nutnosti návštěvy pobočky.

V prodeji neživotního pojištění Česká spořitelna posílila meziročně o 54 % a jen od začátku letošního roku do konce září klienti uzavřeli téměř 29 000 nových smluv. Banka svým klientům pomáhá i se zajištěním jejich příjmu formou životního pojištění. V této oblasti vytvořila nový tabletový proces na sjednání životního pojištění, který zvyšuje klientský zážitek z celého procesu, digitalizuje ho a o více jak 50 % zkracuje čas, který je potřebný pro sjednání životního pojištění.

„Významně jsme akcelerovali v oblasti digitalizace, která se promítla do všech našich pojišťovacích produktů. Díky těmto inovacím umíme klientům většinu produktů zprostředkovat skrze digitální kanály rychleji a pohodlněji. Jak technologicky, tak obchodně jsme potvrdili pozici jednoho z největších poskytovatelů pojištění na českém trhu,” říká Jakub Jírovec, šéf tribu pojištění v České spořitelně, s tím, že prioritou je klást důraz na péči o klienty a pokračovat v zavádění inovací, které pro klienty znamenají rychlost, jednoduchost a pohodlnost.

Mezi hlavní vylepšení, která za poslední rok Česká spořitelna v oblasti pojištění představila, jsou:
  • rychlé sjednání pojištění majetku v mobilním bankovnictví George bez nutnosti návštěvy pobočky,
  • snadné a rychlejší sjednání pojištění majetku v pobočkové síti, které probíhá na obrazovce tabletu,
  • infolinka MAJÁK - první produkt v České spořitelně, který byl vytvořen primárně pro potřeby seniorů,
  • dobré rady k hlášení pojistných událostí v mobilním bankovnictví George,
  • zjednodušení procesu hlášení pojistných událostí přes telefon u pojištění osobních věcí a karet,
  • nové jednorázové cestovní pojištění přímo v mobilním bankovnictví George bez složitého vyplňování osobních údajů a sjednáním do 1 minuty.
Více o této novince jsme psali v článku zde

Kalkulačka Vám najde nejvýhodnější hypotéku - zde
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde


Mobilní aplikace DoKapsy od ČSOB nově umožňuje klientům parkovat v Praze



Multifunkční mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB, kterou si aktivovalo již více než 60 tisíc lidí, lze nově využít i pro parkování v Praze. V aplikaci uživatelé najdou dostupné parkovací zóny a po uložení SPZ auta a platební karty zaplatí parkování na pár kliknutí. Dobu parkování je možné z mobilu také prodlužovat.

„Mobilní aplikace DoKapsy od ČSOB je jedinečným pomocníkem pro pohodlnější nakupování a cestování. Z přidání Prahy do parkování máme velkou radost, protože mnoho našich klientů tuto službu poptávalo. Hledat drobné ani parkovací automat uživatelé s naší aplikací nemusí už na více než 50 místech po celém Česku,“ říká Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za Inovace a Digital.

Vedle měst jako je Hradec Králové, Pardubice, Tábor nebo Brno, je v nabídce parkování v blízkosti hradů, zámků a jiných turistických cílů, jmenovitě například Landštejn, Veltrusy, Hrubá Skála, Holašovice či Česká Skalice. Parkování je poskytováno ve spolupráci s externími partnery a seznam měst se neustále rozšiřuje. Chystá se i placení za parkování v nákupních centrech nebo parkovacích domech. První ochutnávkou je například City Green Park v Českých Budějovicích, CPI City Center v Ústí nad Labem a další.

Další funkcí mobilní aplikace DoKapsy je úhrada jízdného v MHD, kterou lze využít v prvních pěti městech. Pomocí služby Tankuj je zase možné zaplatit za palivo přímo u stojanu na všech čerpacích stanicích Globus. Součástí mobilní aplikace je i virtuální asistentka Kate. Všichni uživatelé si mohou do aplikace vložit také své slevové kartičky a ušetřit lze i díky řadě nabídek a výhod ze Světa odměn.

Více o této novince jsme psali v článku zde

mBank spustila autorizaci plateb pomocí biometrie



mBank ve své mobilní aplikaci představila další novinku, kterou je možnost autorizace plateb pomocí biometrických prvků klienta. Jedná se o jedinečné charakteristiky každého jednotlivce, jako je například otisk prstu, vzhled oční duhovky nebo rysy obličeje. Ty pomocí chytrého telefonu mohou sloužit k ověření plátců či potvrzení některých kroků. V současnosti je možné tímto způsobem potvrzovat prováděné platby a změny související s platebními kartami například při úpravě limitů plateb.

„Aby klient mohl autorizaci plateb pomocí biometrických údajů využívat, je potřeba, aby ve své mobilní aplikaci v nastaveních tuto možnost povolil. Následně bude při potvrzování plateb či realizaci změn na kartě aplikací vyzván k přiložení prstu k chytrému telefonu, který načte jeho otisk, nebo ke snímku tváře či duhovky,“ uvádí Lukáš Kiac, vedoucí rozvoje mobilního a internetového bankovnictví mBank.

Kvůli zvýšení bezpečnosti zároveň na pozadí platby probíhají procesy, které ověřují důvěryhodnost transakce a také kumulativní výši plateb. Po dosažení určeného limitu si aplikace vyžádá potvrzení platby pomocí PIN-kódu.

Další novinkou v mobilní aplikaci mBank je, že si klienti nyní mohou kompletně spravovat pravidelně se opakující platby prostřednictvím svého chytrého telefonu. Mohou tak vytvořit nový a v případě potřeby upravit či zrušit stávající trvalý platební příkaz. Nebudou se už muset přihlašovat do internetového bankovnictví a vše nastaví přímo v mobilu. Novinky se týkají i možnosti úpravy jednorázových plateb, které budou klienti nově moci již nejen smazat, ale také upravit.

mBank nedávno v mobilní aplikaci také spustila možnost chatu s expertem mBank.

Více o této novince jsme psali v článku zde

MONETA Money Bank zaznamenala enormní nárůst klientů platících „chytrou“ elektronikou



Zájem o využívání bezkontaktních plateb výrazně sílí. Během posledních 12 měsíců vzrostlo procento bezkontaktních plateb, uskutečněných prostřednictvím „chytré“ elektroniky o 21 procent. Naopak standardní platby – tedy použití platební karty a platebního terminálu – zaznamenaly výrazný propad o 63 procent. Strmý nárůst „chytrých plateb“ je evidentní již druhým rokem za sebou, důvodem je zřejmě nejenom pohodlí ale také bezpečnost a aktuální pandemická situace.

„Jsme rádi, že naši klienti stále více objevují výhody bezkontaktních plateb pomocí chytrých zařízení. Kromě bezpečnosti a pohodlí nahrává rozmachu bezkontaktního placení také pandemie viru COVID–19, která zvýšila nároky na hygienické podmínky. Výraznou roli také sehrává rozmach infrastruktury v podobě terminálů pro bezkontaktní placení mezi českými obchodníky,“ vysvětluje Zuzana Filipová, mluvčí MONETA Money Bank.

Případů, kdy klient banky sáhne do peněženky, vytáhne platební kartu a vsune ji do terminálu, výrazně ubývá. Oproti roku 2020 jde letos zatím o 63procentní pokles při srovnání prvních třech kvartálů. Naopak přibývá situací, kdy klient místo platební karty vytáhne chytrý mobilní telefon nebo jen k terminálu přiloží zápěstí s chytrými hodinkami a počká si na pípnutí oznamující uskutečněnou platbu.

Nejoblíbenější jsou stále platby přes Apple Pay, a to i přesto, že službu Google Pay spustila MONETA Money Bank o více než rok dříve, konkrétně v listopadu 2017. Platby prostřednictvím platformy Apple Pay letos během sledovaného období vzrostly o 71 procent a jejich prostřednictvím bylo provedeno 11 227 204 transakcí. Oproti tomu popularita konkurenčního Google Pay vzrostla dokonce o 80 procent a uživatelé s jejich pomocí provedli celkem 6 863 457 plateb. Tyto platformy hrají prim proto, že zahrnují nejenom bezkontaktní platby pomocí smartphonů, ale i pomocí chytrých hodinek.

V závěsu za nimi stojí bezkontaktní platby skrze služby Garmin Pay a Fitbit Pay, které se týkají pouze hodinek. Přesto jejich obliba za letošní období vzrostla nejvýrazněji. V případě Fitbit Pay o 96 procent s celkovým objemem 33 974 plateb, a u Garmin Pay dokonce o 121 procent s objemem 418 833 plateb.

Službu Google Pay aktuálně na tuzemském trhu nabízejí všechny banky kromě Trinity Bank, která však zatím k běžnému účtu nevydává ani platební kartu. Službu Apple Pay nabízí většina bank na trhu. Od 7. října 2021 ji nově nabízí také Hello bank!, a to všem svým klientům, respektive všem držitelům debetních i kreditních karet Hello bank! Službu Apple Pay tak již v současné době nenabízí pouze ExpobankSberbank a Trinity Bank.

Více o této novince jsme psali v článku zde



Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci



Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace.

Podle návštěvníků Finparády.cz má nejlepší mobilní aplikaci Equa bank, pro kterou hlasovalo celkem 38 návštěvníků, a to s průměrnou známkou 1,58 (k 8. 12. 2021, 14:00).

                  Obrázek: Smajlíci

Banka a mobilní aplikace
Air Bank - My Air
Banka CREDITAS - CREDITAS Banking
Česká spořitelna - George
ČSOB / Poštovní spořitelna - ČSOB Smart
Equa bank - Mobilní bankovnictví
Fio banka - Fio Smartbanking CZ
Hello bank! - Smartbanking
Komerční banka - Mobilní banka
mBank - mBank CZ
MONETA Money Bank - Smart Banka
Raiffeisenbank - Mobilní eKonto
Sberbank - Sberbank Online Mobile
UniCredit Bank - Smart Banking
Zdroj: Finparáda.cz


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

Obrázek: Dům a smlouva Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku. Při rozhodování mezi nájemním bydlením...

Při cestě na Slovensko pozor na cestovní pojištění i pravidla silničního provozu

Obrázek: Slovenská dálnice Slovenská republika, s malebnými horami a vyhlášenými lázeňskými městy, přitahuje rok co rok mnoho návštěvníků z ČR. Nezapomínejme, že už delší dobu nejsme součástí jednoho státu a pravidla se tak mohou lišit. V článku najdete informace o...

Jak financovat nemovitost bez hypotéky

Obrázek: Hypotéka Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz