Pozor na objednávky z e-shopů
| 24.7.2023 | Valerie Koubová, zpráva dTest | foto: Pexels | |
Nakupujete v zahraničních e-shopech? Na co je nutné si dát pozor, aby se vám nákup neprodražil, vám přiblížíme v našem článku.
Cena rizika Zpravidla nabízejí nejlevnější ceny zboží e-shopy, které nejsou mnohdy známé. Nižší ceny jsou vykoupeny vyšším rizikem při dodání zboží či jeho vrácení a pozdější reklamaci. Jak si tyto e-shopy můžeme předem prověřit? „Často se setkáváme s tím, že spotřebitelům od neznámých e-shopů zboží vůbec nedorazí,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. Vzhledem k tomu, že tyto e-shopy bývají ve spoustě případů anonymní, je i vymáhání práva velmi složité. Česká obchodní inspekce může působit jen na území České republiky a pokud u e-shopu není znám provozovatel, je pro ni složité zasáhnout. Nákup za nízkou cenu se tak nemusí vyplatit. Jak ověřit e-shop „Spotřebitelé kontrolu e-shopu před nákupem v mnohých případech podceňují, a vystavují se tak zbytečnému riziku,“ upozorňuje Eduarda Hekšová z dTestu. Ověření je možné provést u téhož internetového vyhledávače, u kterého jste zboží vyhledali. Lze na něm najít recenze e-shopu a zjistit tak případné problémy s doručením, vrácením či reklamací. „Komunikaci e-shopu se spotřebiteli, kteří měli nějaký problém, mohou spotřebitelé nalézt i na našich stránkách VašeStížnost.cz,“ radí dále Hekšová. Kromě již zmíněných vyhledávačů, lze využít také nezávislé recenzní portály, které evidují stovky e-shopů. Nenajdete-li e-shop v žádné databázi a ani recenzi na něj, pečlivě nákup zvažte. Lze si prostudovat obchodní podmínky daného e-shopu, v kterých byste měli nalézt veškeré informace o provozovateli včetně jeho adresy. Adresy mimo EU většinou představují vyšší náklady na dopravu (např. celní poplatky), o kterých byste měli být informování dopředu. S tím se pojí také horší uplatňování případných sporů, neboť prodejce nebude patřit do sítě Evropského spotřebitelského centra. Přečtením obchodních podmínek se také vyvarujete případnému překvapení. E-shopy lze prověřit pomocí stránek České obchodní inspekce, která má v evidenci rizikové e-shopy na www.rizikove.cz či na stránkách dTestu. Problém po nákupu „Pokud jste již na takovém e-shopu nakoupili a nyní řešíte nějaký problém, můžete se na nás obrátit,“ podává pomocnou ruku Eduarda Hekšová. Využít spotřebitelé mohou jak stížnostní portál VašeStížnost.cz, tak telefonickou poradnu na čísle 299 149 009 (každý všední den 9 -17 hodin). V každém případě je vhodné situaci řešit, v opačném případě hrozí, že peníze již neuvidíte.
všechny články | |
Dále v rubrice
Raiffeisenbank spustila InfoZónu. Nová funkce v aplikaci přináší ověřené informace o financích
Raiffeisenbank spustila InfoZónu, novou funkci ve své mobilní aplikaci. Tato sekce slouží jako spolehlivý a srozumitelný zdroj informací z oblasti financí a každodenního života. Cílem je nabídnout lidem spolehlivý zdroj informací přímo v prostředí, které dobře znají a považují za bezpečné...
|
Banka CREDITAS vypne online služby na téměř pět dní, co to pro její klienty znamená?
Banky pravidelně provádějí plánované odstávky svých systémů, které obvykle trvají několik hodin nebo maximálně přes noc. Banka CREDITAS nyní chystá mimořádně dlouhou odstávku, která potrvá několik dní. Důvodem je přechod na novou generaci interních bankovních...
|
Výhody pro podnikatele: Kde získat zajímavou nabídku?
Podnikání v dnešní době vyžaduje nejen dobrý nápad a úsilí, ale i kvalitní finanční zázemí. Banky proto stále častěji přicházejí s výhodnými nabídkami, které mají živnostníkům a firmám pomoci s rozvojem podnikání, investicemi nebo provozním financováním...
|
Aktuální data z hypotečního trhu: Průměrná sazba se stabilizovala, jaká je nabídka?
V září 2025 poskytly banky a stavební spořitelny nové hypotéky za 29,6 miliardy Kč. Oproti srpnu aktivita objemově zesílila o 14 %, což potvrzují i sezónně očištěná čísla s odhadnutým objemem nových hypoték přes 31 miliard korun a více. Aktuální informace o novém...
|
všechny články v rubrice
|