Pozor na objednávky z e-shopů
| 24.7.2023 | Valerie Koubová, zpráva dTest | foto: Pexels | |
Nakupujete v zahraničních e-shopech? Na co je nutné si dát pozor, aby se vám nákup neprodražil, vám přiblížíme v našem článku.
Cena rizika Zpravidla nabízejí nejlevnější ceny zboží e-shopy, které nejsou mnohdy známé. Nižší ceny jsou vykoupeny vyšším rizikem při dodání zboží či jeho vrácení a pozdější reklamaci. Jak si tyto e-shopy můžeme předem prověřit? „Často se setkáváme s tím, že spotřebitelům od neznámých e-shopů zboží vůbec nedorazí,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. Vzhledem k tomu, že tyto e-shopy bývají ve spoustě případů anonymní, je i vymáhání práva velmi složité. Česká obchodní inspekce může působit jen na území České republiky a pokud u e-shopu není znám provozovatel, je pro ni složité zasáhnout. Nákup za nízkou cenu se tak nemusí vyplatit. Jak ověřit e-shop „Spotřebitelé kontrolu e-shopu před nákupem v mnohých případech podceňují, a vystavují se tak zbytečnému riziku,“ upozorňuje Eduarda Hekšová z dTestu. Ověření je možné provést u téhož internetového vyhledávače, u kterého jste zboží vyhledali. Lze na něm najít recenze e-shopu a zjistit tak případné problémy s doručením, vrácením či reklamací. „Komunikaci e-shopu se spotřebiteli, kteří měli nějaký problém, mohou spotřebitelé nalézt i na našich stránkách VašeStížnost.cz,“ radí dále Hekšová. Kromě již zmíněných vyhledávačů, lze využít také nezávislé recenzní portály, které evidují stovky e-shopů. Nenajdete-li e-shop v žádné databázi a ani recenzi na něj, pečlivě nákup zvažte. Lze si prostudovat obchodní podmínky daného e-shopu, v kterých byste měli nalézt veškeré informace o provozovateli včetně jeho adresy. Adresy mimo EU většinou představují vyšší náklady na dopravu (např. celní poplatky), o kterých byste měli být informování dopředu. S tím se pojí také horší uplatňování případných sporů, neboť prodejce nebude patřit do sítě Evropského spotřebitelského centra. Přečtením obchodních podmínek se také vyvarujete případnému překvapení. E-shopy lze prověřit pomocí stránek České obchodní inspekce, která má v evidenci rizikové e-shopy na www.rizikove.cz či na stránkách dTestu. Problém po nákupu „Pokud jste již na takovém e-shopu nakoupili a nyní řešíte nějaký problém, můžete se na nás obrátit,“ podává pomocnou ruku Eduarda Hekšová. Využít spotřebitelé mohou jak stížnostní portál VašeStížnost.cz, tak telefonickou poradnu na čísle 299 149 009 (každý všední den 9 -17 hodin). V každém případě je vhodné situaci řešit, v opačném případě hrozí, že peníze již neuvidíte.
všechny články | |
Dále v rubrice
Nová éra poradenství: Spořitelna spouští pobočku s asistencí umělé inteligence
Česká spořitelna otevírá první pobočku Future Lab, kde se tradiční poradenství propojuje s umělou inteligencí. Klientům je k dispozici AI avatar, který dokáže pomoci se správou financí i běžnými operacemi kdykoliv během dne...
|
Sazby hypoték stagnují, nejvýhodnější je nyní fixace na tři roky
Listopad přinesl na hypoteční trh stabilizaci. Podle aktuálních dat Swiss Life Hypoindex se průměrná nabídková sazba hypoték udržela na úrovni 4,91 %, tedy stejně jako v říjnu. Letos tak úrokové sazby měřeny tímto indexem klesly o necelou třetinu...
|
Revolut rozšiřuje své cestovní služby: spouští partnerství s platformou Booking.com
Revolut a Booking.com uzavřely globální platební partnerství, které milionům cestovatelů umožní platit za ubytování přes Revolut Pay. Nové řešení přináší rychlejší a bezpečnější platby, automatické přesměrování do aplikace a bonusové RevPoints...
|
Aplikace KB+ má už přes 1,5 milionu klientů. Komerční banka slaví úspěch a chystá další vylepšení
Aplikace KB+ od Komerční banky překročila hranici 1,5 milionu uživatelů a patří k nejrychleji rostoucím bankovním platformám na českém trhu. Banka dostala od uživatelů už přes 100 tisíc hodnocení a podnětů, což vedlo ke stovkám vylepšení...
|
všechny články v rubrice
|