Pozor na objednávky z e-shopů
24.7.2023 | Valerie Koubová, zpráva dTest | foto: Pexels | |
Nakupujete v zahraničních e-shopech? Na co je nutné si dát pozor, aby se vám nákup neprodražil, vám přiblížíme v našem článku.
Cena rizika Zpravidla nabízejí nejlevnější ceny zboží e-shopy, které nejsou mnohdy známé. Nižší ceny jsou vykoupeny vyšším rizikem při dodání zboží či jeho vrácení a pozdější reklamaci. Jak si tyto e-shopy můžeme předem prověřit? „Často se setkáváme s tím, že spotřebitelům od neznámých e-shopů zboží vůbec nedorazí,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. Vzhledem k tomu, že tyto e-shopy bývají ve spoustě případů anonymní, je i vymáhání práva velmi složité. Česká obchodní inspekce může působit jen na území České republiky a pokud u e-shopu není znám provozovatel, je pro ni složité zasáhnout. Nákup za nízkou cenu se tak nemusí vyplatit. Jak ověřit e-shop „Spotřebitelé kontrolu e-shopu před nákupem v mnohých případech podceňují, a vystavují se tak zbytečnému riziku,“ upozorňuje Eduarda Hekšová z dTestu. Ověření je možné provést u téhož internetového vyhledávače, u kterého jste zboží vyhledali. Lze na něm najít recenze e-shopu a zjistit tak případné problémy s doručením, vrácením či reklamací. „Komunikaci e-shopu se spotřebiteli, kteří měli nějaký problém, mohou spotřebitelé nalézt i na našich stránkách VašeStížnost.cz,“ radí dále Hekšová. Kromě již zmíněných vyhledávačů, lze využít také nezávislé recenzní portály, které evidují stovky e-shopů. Nenajdete-li e-shop v žádné databázi a ani recenzi na něj, pečlivě nákup zvažte. Lze si prostudovat obchodní podmínky daného e-shopu, v kterých byste měli nalézt veškeré informace o provozovateli včetně jeho adresy. Adresy mimo EU většinou představují vyšší náklady na dopravu (např. celní poplatky), o kterých byste měli být informování dopředu. S tím se pojí také horší uplatňování případných sporů, neboť prodejce nebude patřit do sítě Evropského spotřebitelského centra. Přečtením obchodních podmínek se také vyvarujete případnému překvapení. E-shopy lze prověřit pomocí stránek České obchodní inspekce, která má v evidenci rizikové e-shopy na www.rizikove.cz či na stránkách dTestu. Problém po nákupu „Pokud jste již na takovém e-shopu nakoupili a nyní řešíte nějaký problém, můžete se na nás obrátit,“ podává pomocnou ruku Eduarda Hekšová. Využít spotřebitelé mohou jak stížnostní portál VašeStížnost.cz, tak telefonickou poradnu na čísle 299 149 009 (každý všední den 9 -17 hodin). V každém případě je vhodné situaci řešit, v opačném případě hrozí, že peníze již neuvidíte.
všechny články | |
Dále v rubrice
UniCredit Bank má nový design aplikace
UniCredit Bank změnila začátkem května design aplikace Smart Banking. Mobilní aplikace klade větší důraz na vizuální zobrazení produktů, má čitelnější font a byla upgradována na novou verzi pro mobilní telefony iPhone. V článku nalezente také...
|
Třetí banka spouští okamžité Europlatby
Fio banka, jako třetí banka v pořadí, spouští okamžité Europlatby. Jejich odesílání i přijímání je zdarma. Okamžité SEPA platby již od druhé poloviny roku 2020 nabízí tuzemská Oberbank a od května 2023 J&T Banka...
|
Banky oproti očekávání sazby hypoték zvyšují
Banky sazby hypoték nesnižují, některé naopak sazby navýšily. Průměrná nabídková sazba hypoték poklesla jen o 0,05 % p.a. Aktuální informace k vývoji hypotečních úvěrů přinášíme v našem článku...
|
Klienti mohou k platbě online využívat službu Click to Pay
Klienti Monety mohou k platbě online využívat službu Click to Pay, kterou banka nabízí ve spolupráci se společností Visa. Na e-shopech podporujících tuto metodu placení tak odpadá potřeba zadávat platební údaje své karty. Ty se do služby ukládají v zašifrované...
|
všechny články v rubrice
|