Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v únoru

4.3.2021  |  Jan Bachura
  


Obrázek: Mobil v rucePřinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké inovace v oblasti internetového a mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu února oznámila Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Equa bank, Expobank, Komerční banka a MONETA Money Bank. Přehled všech nových funkcionalit, inovací a dalších novinek v internetbankingu a smartbankingu u jednotlivých bank najdete v článku.


Klienti Air Bank mohou mobilní bankovnictví ovládat i hlasem



Virtuální asistentka Aneta od Air Bank pomáhá klientům od července loňského roku. Na webových stránkách banky jí mohou pokládat dotazy prostřednictvím chatu. Nově se Aneta přesouvá i do mobilní aplikace My Air, kde dokáže navíc komunikovat také na základě hlasových pokynů.

Jak může klient s virtuální asistentkou komunikovat? Po spuštění aplikace My Air stačí kliknout na ikonu virtuální asistentky Anety a začít mluvit. Aneta klientovi na jeho otázku odpoví jak verbálně, tak textově i s případnými odkazy do patřičné sekce aplikace či webových stránek banky. Svůj dotaz ale může klient Anetě samozřejmě i napsat, tak jak je zvyklý z chatovacího okna na webových stránkách banky.

Aneta je k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu, a klienti se tak na ni mohou obracet i v době, kdy je kontaktní centrum banky uzavřené. Virtuální asistentka umí v aplikaci například nabídnout klientovi tlačítko, které mu umožní ihned si zobrazit zapomenutý PIN, nebo jedním kliknutím klienta přenese přímo k žádosti o novou kartu. Stejně jako její webová verze dokáže Aneta s klienty i zažertovat. Úkony, které Aneta zvládne, bude banka postupně rozšiřovat tak, aby hlasem ovládaná virtuální asistentka dokázala pomoci s co nejširší škálou požadavků. Další rozvoj virtuální asistentky bude záviset také na zpětné vazbě, kterou klienti mohou Anetě v aplikaci rovnou předat.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Počet uživatelů mobilní aplikace George překročil jeden milion



Počet klientů, kteří používají pravidelně mobilní aplikaci George (měsíčně se do aplikace přihlásí minimálně jednou) přesáhl jeden milion. V loňském roce provedli klienti v mobilním bankovnictví George přes 35,6 milionu transakcí v celkovém objemu 195 miliard a George tak potvrdil svou pozici nejvyužívanější mobilní bankovní aplikace na trhu.

Klienti si v mobilním Georgi nejčastěji kontrolují zůstatek na svém běžném účtu, spravují své finance, jednotlivé produkty a služby, zadávají platby nebo si aktivují slevový program Moneyback a následně získávají odměny za platby kartou u nejrůznějších obchodních partnerů. Mobilní aplikace podporuje okamžité platby, umožňuje založit on-line běžný účet, stejně tak si například vytvořit virtuální kartu, se kterou lze ihned začít platit v kamenných obchodech i při on-line nákupech.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Porovnání podílových fondů. Který je nejvýnosnější, jaké si účtují poplatky? - zde


V internetovém bankovnictví George si klienti mohou nově sjednat penzijní spoření



Pro uzavření doplňkového penzijního spoření již nemusí klienti České spořitelny kontaktovat svého bankéře osobně či telefonicky, ale mohou celý proces uzavření penzijního spoření od začátku do konce provést přímo v internetovém bankovnictví George. Žádost o nové penzijní spoření uměl George již téměř rok, nicméně uzavření smlouvy musel následně klient řešit s telefonním bankéřem. Tento krok nyní odpadá a vše lze plně digitálně sjednat během pár minut přímo v Georgi.

Sjednání penzijního spoření v internetovém bankovnictví je snadné. George provede klienta jednoduchými kroky od doporučení vhodného příspěvku podle jeho věku až po nastavení trvalého příkazu. V průběhu sjednání se klientovi zobrazují grafy se simulací výše naspořených prostředků k věku odchodu do důchodu (například 65 let) nebo ke vzniku nároku na dávku (60 let). V závěru klient vidí kompletní rekapitulaci nastavení své smlouvy.

Více o této novince jsme psali v článku zde

ČSOB představila digitální asistentku Kate



Klienti ČSOB mohou využívat služby virtuální asistentky Kate. Nyní umí zajistit pojištění domácích mazlíčků a upozornit na konec platnosti platební karty. Funguje v mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB, v polovině roku se pak stane součástí nového mobilního bankovnictví ČSOB Smart. Virtuální asistentka Kate je společným projektem bankopojišťovací skupiny KBC.

„Unikátnost Kate podtrhuje i možnost ovládání hlasem, její velkou výhodou je, že výborně komunikuje v češtině,“ říká Michaela Průchová, tisková mluvčí ČSOB.

Aktuálně umí virtuální asistentka Kate zajistit pojištění domácích mazlíčků a také upozornit na blížící se expiraci platební karty včetně návrhu místa, kde si klient kartu vyzvedne. V nejbližší době bude Kate klienta upozorňovat na konec platnosti občanského průkazu a poradí mu, jak dále postupovat. Kate také zobrazí osvědčení o pojištění vozidla (tzv. zelenou kartu) a pomůže s další asistencí nebo umožní nastavení automatické splátky kreditní karty. Vedle toho bude umět zajistit zpětné volání z klientského centra a také upozorní na možnost aktivace věrnostního programu. Výhledově Kate zvládne většinu úkolů, kvůli kterým dnes lidé chodí do banky nebo otevírají internetové bankovnictví. Klientovi bude umět pomoci s platbami, zajistit nejrůznější typy pojištění nebo objednat spoření a investiční produkty. Kate však nebude jen čekat na pokyny. Sama se klientům ozve s nabídkou na míru nebo tipem, jak ušetřit, najde třeba levnějšího poskytovatele elektřiny. Seznam situací se bude postupně rozšiřovat.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Klienti Equa bank najdou nyní své investice v mobilu



Equa bank přišla s inovací své mobilní aplikace, do které přidala novou funkcionalitu. Tentokrát je novinka určená klientům, kteří prostřednictvím Equa bank investují. Nyní si mohou zobrazit přehled svých investic v mobilním bankovnictví, doposud to bylo možné pouze v internetovém bankovnictví. Novinka je dostupná na všech zařízeních s operačním systémem Android a iOS.

„Investiční klienti si mohou nyní nově v mobilní aplikaci zobrazit hodnotu svých investic na jednotlivých investičních účtech nebo v souhrnném přehledu za všechny účty tak, jak jsou zvyklí z internetového bankovnictví. Mají možnost rovněž sledovat své portfolio fondů a jejich aktuální hodnotu včetně nerealizovaného výnosu. Aplikace umí také zobrazovat a hledat v historii investičních transakcí například podle názvu investičního fondu,“ řekl David Kögler, ředitel investičních produktů Equa bank.

mobilní aplikaci klienti najdou i čekající pravidelné nebo jednorázové nákupy. Mají tak přehled o tom, jaké investice je teprve čekají, případně jestli jsou jejich pokyny již ve zpracování. Novinka v mobilní aplikaci není určena pro aktivní operace - pro zadávání pokynů k nákupu nebo prodeji nebo změně nastavení investic je stále určeno prostředí internetového bankovnictví Equa bank.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Expobank spustila Google Pay



Pohodlně a bezpečně platit svým chytrým telefonem s operačním systémem Android mohou nově klienti Expobank CZ prostřednictvím Google Pay. Tato mezinárodně oblíbená služba umožňuje kdekoliv v České republice i v zahraničí používat chytrý telefon místo plastové platební karty nejen u bezkontaktních platebních terminálů, ale také vybírat hotovost z bankomatů vybavených bezkontaktní technologií a platit na internetu. Aktivace a využívání Google Pay je zdarma.

Důležitou vlastností Google Pay je bezpečnost. Transakce nad 500 Kč klient potvrzuje odemčením telefonu otiskem prstu, skenem obličeje či zadáním PIN kódu na klávesnici telefonu. Tím odpadá nutnost dotýkat se v obchodě platebního terminálu. O každé provedené transakci klienta obratem informuje bezplatné oznámení z aplikace Google Pay, což dále posiluje bezpečnost.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Spořicí účet s úrokem až 6,08 % p.a.více
Účet OPEN - úrok až 5,5 % p.a.více



Komerční banka spustila fulltextové vyhledávání v internetovém bankovnictví



Od února mohou všichni uživatelé internetového bankovnictví MojeBanka od Komerční banky využít novou funkci – fulltextové vyhledávání. Komerční banka tímto vylepšením reaguje na poptávku ze strany klientů.

Kromě rychlého dohledání platby přináší fulltextové vyhledávání také součet všech vyhledaných plateb i možnost platbu snadno zopakovat. V internetovém bankovnictví MojeBanka mohou klienti Komerční banky vyhledávat platby podle názvu obchodníka, jména příjemce i odesílatele, popisu platby, data, čísla účtu i symbolů, a to i podle více výrazů najednou.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Klienti Komerční banky loni QR platbami zaplatili přes 10 miliard korun



Klienti Komerční banky v loňském roce uskutečnili více než 2,3 milionu QR plateb v objemu přesahujícím 10,1 miliardy korun. Banka navíc nedávno představila nové funkce pro uživatele zařízení od společnosti Apple. Ti mohou nyní generovat vlastní QR kódy přímo v rámci iMessage, tedy bez přihlášení do Mobilní banky, a to jak pro účty vedené v Komerční bance, tak i pro účty jiných bank.

Komerční banka jako první finanční instituce v České republice zavedla QR platby již v roce 2012. Banka přitom umožňuje všechny standardy pro QR platby, tedy pro jednorázové platby, pro povolení inkasa i pro založení trvalého příkazu a to od března 2016. QR kódy lze u Komerční banky nejen vyfotit, ale i načíst ze souboru ve formě PDF nebo fotografie uložené v galerii nebo v cloudovém úložišti.

MONETA představila další novinky v mobilním a internetovém bankovnictví



Zobrazení PINu k platební kartě nebo možnost vyzkoušet si aplikaci i v případě, kdy máte běžný účet pouze u jiné banky. To jsou únorové novinky v aplikaci mobilního bankovnictví Smart Banka. Pozadu nezůstává ani nedávno spuštěný update internetového bankovnictví skupiny MONETA: nově nabízí spořicí obálky a usnadňuje transakce s důvěryhodnými příjemci. Klienti, kteří si nově Smart Banku aktivují, nebo si založí běžný účet Tom Plus, dostanou navíc měsíční přístup pro sledování digitální televize HBO GO zdarma.

Více o této novince jsme psali v článku zde


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Jak investují různé generace?

Obrázek: iPhone akcie Každá generace je definována vlastní perspektivou, která vznikla v důsledku generačního historického kontextu a společenských vlivů. Pokud jde o peníze a investice, tak každá z nich má své zakořeněné investiční postoje, které reflektují ekonomické podmínky...

Index termínovaných vkladů v dubnu

Obrázek: Termínoindex Termínoindex nadále klesá. Nejvýrazněji si pohoršil roční vklad. Nejvyšší sazbu aktuálně nabízí Banka CREDITAS a Max banka s 5,3 % p.a. u měsíčního vkladu...

Jaké jsou plány XTB pro rok 2024?

Obrázek: Akcie Společnost XTB, globální fintech poskytovatel online investiční platformy a mobilní aplikace, představila svoje plány pro rok 2024. Zároveň oznámila nový milník – její služby nyní využívá jeden milion zákazníků po celém světě. Tento úspěch přišel něco málo přes tři roky poté...

Kde spořit na penzi? Přehled nabídky bank, pojišťoven a dalších institucí

Obrázek: Peníze v ruce Jaký produkt si vybrat pro finanční zabezpečení na stáří? Banky, pojišťovny a investiční společnosti nabízejí širokou paletu produktů. Jedná se o Dlouhodobý investiční produkt (zkratka DIP), doplňkové penzijní spoření/penzijní připojištění...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz